HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-17
Címlap / Szépség-Egészség / Nyaralás - plusz kilók nélkül?

Nyaralás - plusz kilók nélkül?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-17

Itt a nyár, a jó idő! A legtöbben ilyenkor nekivágnak a Balatonnak, vagy a nagyvilágnak, és 1-2 hétig jól érzik magukat. Egyre többen választják az all inclusive szolgáltatást nyújtó szállodákat. Ezekben annyit ehet-ihat az ember, amennyit csak bír. Nagy a kísértés, hiszen minden újdonság és nagyon finom. Mire figyeljünk oda mégis, hogy megelőzzük a súlygyarapodást? 

 

Mit is jelent az all inclusive?
Ha legjobban ki szeretném fejezni azt, mit is jelent egy ilyen szolgáltatással fémjelzett szálloda, akkor azt mondanám, hogy „minden benne foglaltatik”. Az étkezések szempontjából ez annyit tesz, hogy a szálloda egész nap a vendégek rendelkezésére áll mindenféle étellel, esti csipegetnivalókkal, italokkal. Ráadásul minden korlátlanul fogyasztható és már benne van a szobaárban.

Legelőször ez a szolgáltatás olyan szállodákban jelent meg, amiktől a boltok, üzletek távol estek, így nehézségekbe került volna a vendégek étkezéssel kapcsolatos plusz igényeinek kielégítése. Ma már nem csak ilyen szállodák szolgáltatásaiban találjuk ezt meg, hanem számos gyerekbarát és egyéb tengerparti szállodánál is.

Az all inclusive szócska azonban nem csak az étkezések korlátlanságát jelenti, hanem az ilyen szállodák különböző sport, animációs szolgáltatásokat is nyújthatnak. A felnőtteknek különböző aerobicórák, vetélkedők, közös kirándulások, esti showműsorok állnak a rendelkezésükre. A gyerekeket pedig gyermekanimátor várja tengerparti játékokkal, pólófestéssel, gyerekdiscóval. Ha ilyen szállodába utazunk, érdemes részt venni ezeken a programokon, hiszen nyaralásunk sokkal pihentetőbb, élménydúsabb és emlékezetesebb lesz úgy a szülőknek, mint a gyereknek.



Miért is ajánlott?

Egyrészt, mert lehet, hogy az alapár picit drágább, mit más szállodáknál, de egy gyerekes család esetében biztos, hogy végeredményben olcsóbb, mint egy hagyományos szálloda. Hiszen napközben a gyermek megkíván ezt-azt, mi is ennénk egy kis gyümölcsöt, innánk koktélt, vizet, kávét. Ezek, mind-mind költségek, kivéve, ha már benne van az árban.

Sőt a pihenésünk is teljesebb lehet, ha tudjuk, hogy a gyermekünk jó kezekben van, jól szórakozik. Így az együtt töltött időkben figyelmesebbek, türelmesebbek leszünk gyermekeink iránt, hiszen nekünk is volt alkalmunk egy picit lazítani, esetleg egy aerobicórán megmozgatni fáradt végtagjainkat. Jó alkalom lehet ez arra, hogy elkezdjünk rendszeresen mozogni. Futhatunk egy picit a tengerparton, részt vehetünk vizizumbán. Még azt sem mondhatjuk, hogy drága, vagy messzire kell érte menni.

Mire figyeljünk oda?
All inclusive szolgáltatást nyújtó szállodák ma már Magyarországon is vannak, de valószínűsíthetően a legtöbben a mediterrán országokban találkozunk velük. A legtöbb helyen nemzetközi konyhával várják az ide érkezőket, de általános, hogy többféle helyi specialitást is készítenek a konyhán. Ezek legtöbbje zöldséges, könnyű fogás, ezért nyugodtan kóstoljuk meg. A legnagyobb odafigyelést az adagok megfelelő kiválasztása, az egész nap alatti folyamatos étkezés, az édességek korlátlan fogyasztása, és a koktélok jelentik.

Korlátozzuk az étkezések számát 5-re, legyen reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora. Az adagok a három főétkezést (reggeli, ebéd, vacsora) kivételével, ne haladják meg a maroknyi mennyiséget. Tízóraira fogyasszunk gyümölcsöket, zöldségsalátát, vagy az egyik kisétkezésre illesszünk be egy kevés nassolnivalót.


Reggelire fogyasszunk cukros kekszek helyett natúr joghurtot friss gyümölcsökkel, vagy teljeskiőrlésű zsömlét, kenyeret, vajjal, sonkával és sok-sok zöldséggel.

Ebédre a nagy melegben, csak könnyű fogásokat együnk, például grillezett húsokat, rákot salátával. A salátaválaszték szerencsére 10-20 salátát is jelenthet. Ebből már mindenki megtalálhatja a számára szimpatikust. Vigyázzunk a magas kalóriatartalom miatt a majonézes salátákkal.

Vacsorára, amikor már hűvösebb az idő, ehetünk kicsit nehezebb ételeket is, csak arra figyeljünk, hogy ne sokat, ne túl későn, és utána még sétáljunk egy jó nagyot a környéken, vagy legyünk aktív szereplői egy-egy esti showműsornak, táncos estnek.

Napközben vizet, vagy cukormentes limonádét fogyasszunk, a cukros, főleg tejszínes koktélokkal pedig vigyázzunk, mert nagyon magas kalóriatartalmuk van. Délután igyunk egyet, de menjünk is el egy jót zumbázni!


Kovács Judit
dietetikus

Képek: www.FreeDigitalPhotos.net





 
 
[ 2208 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x