HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-18
Címlap / Szépség-Egészség / Tojás - mennyi az annyi?

Tojás - mennyi az annyi?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-18

Korábban a tojás fogyasztása nem volt annyira ajánlott, mint ma. Elterjedt róla, hogy káros a szívre - napjainkban azonban egészséges ételként említik, sőt, olyan élelmiszerként, mely nemcsak jótékony hatású a szívre, de hozzájárul a súlyvesztéshez is. Kanadai kutatók most olyan felfedezést tettek, mely alaposan növeli a tojás jó hírét. 

 

Egy, 1200 ember bevonásával készült tanulmány során - melyben a résztvevők átlagéletkora 61 év volt - a kutatók azt gyanították, valamennyi résztvevőnél kialakult carotis plakk, mely a vérereket eltömíti, hozzájárulva a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásához. A plakk kialakulása azonban a kutatók gyanúja szerint azoknál volt nagyobb mértékű, akik legalább két tojást ettek hetente.

Kezdetben a tojás sárgáját okolták ezért a hatásért. „A legújabb kanadai kutatás éppenséggel szembehelyezkedik ezzel a tudományos állítással” – mondta Helen Bond, a Brit Dietetikusok Társaságának munkatársa.

Néhány évvel ezelőtt Bruce Griffin, a Surrey egyetem táplálkozással és anyagcserével foglalkozó professzora 30 tojás-tanulmányt végzett és elemzett 30 éven át. Arra a következtetésre jutott, hogy a tojásnak nincs klinikailag jelentős hatása a koleszterinszintre.

Valójában – ahogyan azt az American Journal of Clinical Nutrition szaklapban megjelent tanulmány közölte -, a tojás segít fenntartani az egészséges vérnyomást – tette hozzá Helen Bond. Az elmúlt évben az Albertai egyetem kutatói felfedezték, hogy a tojás sárgája két fontos aminosavat tartalmaz - a triptofánt és a tirozint -, két nyers tojás pedig csaknem kétszer annyi antioxidánst tartalmaz, mint egy alma.


A tojás megsütése vagy megfőzése azonban az antioxidáns szintet körülbelül a felére csökkenti. Köszönhetően viszont annak, hogy napjainkban a csirkéket megfelelőbben táplálják, a tojások ma egészségesebbek, mint a 30 évvel ezelőttiek. A „modern tojás” elődeihez képest 70 százalékkal több D-vitamint tartalmaz, és kétszer annyi szelént. Ha ezek szintje alacsony az étrendben, az növeli a rák-, a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a meddőség kockázatát. Minden egyes tojás sárgája 12 alapvető tápanyaggal rendelkezik.

Hány tojást egyek?

A mai álláspont szerint annyi tojást fogyaszthatunk, amennyi jólesik és amennyi egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásunk részét képezi. Nincs felső határ, kivéve, ha örökölt magas koleszterinszinttel rendelkezünk – mondta Helen Bond.

A kanadai tanulmány hozzáteszi, hogy a carotis plakk előfordulása az életkor előrehaladtával nő – 40 éves kor felett gyakoribb. A kutatók nem vettek számításba olyan életmódbeli tényezőket, mint például a testmozgás vagy a diéta.

Nem hizlalnak?

A brit egészségügyi minisztérium elemzése szerint a tojás 20 százalékkal kevesebb zsírt, 13 százalékkal kevesebb kalóriát és 10 százalékkal kevesebb koleszterint tartalmaz, mint 30 éve.

Egy tanulmány keretein belül túlsúlyos hölgyek tojást vagy péksüteményt kaptak reggelire. Akik tojást ettek, a következő 24 órában kevesebb kalóriát fogyasztottak.  „A tojásfehérje jóllakatja az embert, pozitív hatása már korábban is egyértelmű volt” – mondta el a dietetikus szakember.


B.A.
Forrás >>

Kép: FreeDigitalPhotos.net





 
 
[ 3128 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x