Az erőltetett mosoly is csökkenti a stresszt
Címlap / Szépség-Egészség / Az erőltetett mosoly is csökkenti a stresszt

Az erőltetett mosoly is csökkenti a stresszt

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-02-29

Jót tesz a szívünknek, ha vigyorral az arcunkon viseljük a problémás dolgokat - a mosolygás átlendít a bonyolultabb élethelyzeteken is. Kutatók szerint valóban segít csökkenteni a stresszt és ezzel szívünk egészségéről is gondoskodik. 

 

A Kansas-i egyetem kutatói a mosoly különböző fajtáinak lehetséges előnyeit, valamint a tudatos mosolyt vizsgálták: hogyan befolyásolják az ember felépülési képességét egy stresszes esemény után?

Tara Kraft tanulmányvezető elmondta: a „mosolyogj és viseld el” egy régi, bölcs mondás, mely azt sugallja, hogy a mosolygás nemcsak fontos nonverbális boldogság-mutató, de valóságos csodaszer az élet stresszes eseményeinek elviselésében. „Arra voltunk kíváncsiak, vajon van-e tudományos alapja ennek a régi tanácsnak. Van-e a mosolygásnak valódi egészségügyi előnye?”


A kutatócsoport rájött, hogy a mosolygás valóban befolyásolja hogylétünket.

A mosolynak két fajtája van. Az egyik a szokásos mosoly, mely során a száj körüli izmokat használjuk, és a valódi vagy Duchenne-mosoly, melynél a száj és a szemek körüli izmokat is „mozgósítjuk”.


Korábbi kutatások kimutatták, hogy a pozitív érzelmek segítenek a stresszes időszakokban, a mosoly pedig hatással lehet az érzelmekre. Kraft és Pressman munkája a maga nemében az első, mely kísérlet keretén belül manipulálta a mosolytípusokat, hogy megvizsgálja a mosolygás hatásait stresszes helyzetben.

A 169 résztvevőt egy közép-nyugati egyetemről gyűjtötték össze. A tanulmánynak két szakasza volt: képzés és tesztelés. A képzés időszakában a résztvevőket három csoportra osztották, arra képezték őket, hogy megtartsanak egy bizonyos arckifejezést. A szájukban kellett tartaniuk a pálcikákat, hogy az arcizmok egy adott arckifejezést hozzanak létre: a „strandard” vagy szokásos mosolyt, vagy éppen a Duchenne-mosolyt.

A pálcikák nélkülözhetetlenek voltak a feladat során, mivel mosolyra kényszerítették a résztvevőket anélkül, hogy ők ennek tudatában lettek volna. Csupán a csoport felét utasították kifejezetten arra, hogy mosolyogjon.

A tesztelési fázisban aztán többfeladatos tevékenységekre kérték az önkénteseket, melyeknek célja - anélkül, hogy ők ezt tudták volna -, a stressz kiváltása volt. Az első feladat során követniük kellett nem domináns kezükkel egy csillagot, melyet a tükörben láthattak. A második feladat során jeges vízbe kellett meríteniük a kezüket.

Mindkét feladat során szájukban tartották a pálcikákat, ahogyan ezt begyakorolták. A kutatók mérték a résztvevők szívfrekvenciáját és stressz-szintjét. A tanulmány megállapította: akiket arra utasítottak, hogy mosolyogjanak, vagyis ezt Duchenne-mosollyal tették, alacsonyabb volt a pulzusszámuk, mint azoké, akik tartották a semleges arckifejezést.

Azok, akik pálcikákat tartottak a szájukban, de nem kaptak kifejezett utasítást arra, hogy mosolyogjanak, szintén pozitív hatásról számoltak be, mely azonban nem volt annyira kifejezett.


A felfedezés mindenesetre azt mutatja, hogy a mosolygás stresszes időszakban segít csökkenteni a szervezet stresszre adott válaszának intenzitását, függetlenül attól, hogy az illető valóban boldognak érzi-e magát.

Ha legközelebb dugóba vagy bármilyen stresszes szituációba kerülünk, próbáljuk meg tartani a mosolyunkat egy percig. Nemcsak segít majd „mosollyal elviselni”, de a szívünknek is jót tesz – tanácsolják a kutatók.

A tanulmányt a Psychological Science közölte.


B.A.

Forrás >>

Képek: FreeDigitalPhotos.net





 
 
[ 2881 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x