HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-11-21
Címlap / Szépség-Egészség / Hormonok miatt csábul el a vásárló nő?

Hormonok miatt csábul el a vásárló nő?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-11-21

A hormonális ingadozások, melyek a nőknél a menstruációs ciklus során jelentkeznek, hatással vannak vásárlási szokásaikra - állítják kanadai kutatók. 

 

Rendezvénynaptár
Befolyásolhatja a menstruációs ciklus, hogyan vásárol egy nő? Kutatók szerint az ebben az időszakban történő hormonális ingadozások a vásárlási szokásokra is hatással vannak.

„Célunk az volt, hogy kiderítsük, hogyan befolyásolja a hölgyek fogyasztási szokásait a menstruációs ciklusuk: mennyit költenek különféle termékekre, élelmiszerre, szépítkezésre” – mondta a tanulmány elsőszámú szerzője, Gad Saad, marketingprofesszor, a John Molson üzleti iskola munkatársa a Montreal-i Concordia egyetem közleményében.


A tanulmányhoz a kutatók 59 nőt választottak ki. Arra kérték őket, vezessenek naplót szépségápolási szokásaikról, ruhaválasztásaikról, kalória-bevitelükről, mindenről, amit vásároltak a megfigyelt 35 nap során.

A kutatók a napi kérdéseket is elemezték, melyekre a hölgyek a ruházkodás témakörében válaszoltak. Kíváncsiak voltak, mennyi időt töltöttek szépítkezéssel, öltözködéssel. Olyan tevékenységekről is kérdezték őket, mint például a napozás vagy a magas kalóriatartalmú ételek fogyasztása.

A tanulmány sokat elárult a hölgyek viselkedéséről. Kiderült: a női menstruációs ciklus termékeny időszakában (nagyjából a 8-15 nap között egy 28 napos ciklusban) jelentősen többet foglalkoztak  megjelenésükkel a hölgyek. A termékeny napokban sokkal valószínűbb volt a ruhavásárlás.

A tanulmány szerzői úgy vélik, hogy minderre az evolúciós gyökerek szolgáltatnak magyarázatot. Az ősi időkben a nők több időt szántak a párzással kapcsolatos tevékenységekre termékeny időszakuk idején, amikor a fogantatás valószínűsége a legnagyobb volt – magyarázta Saad. Véleménye szerint ugyanezek a pszichológiai és fiziológiai mechanizmusok vezetik ma is a nőket, akiknek fogyasztása a kozmetikai termékek és a ruhák terén megnő a termékeny ciklusban.

A kutatók úgy vélik: felfedezésük rávilágít a viselkedésmintákra és segíthet a nőknek tudatosabb döntéseket hozni - ez hatással lehet időtöltésükre és evési szokásaikra is.



„A fogyasztási kényszer eluralkodik a nőkön - anélkül, hogy tudnának róla, valójában a hormonális ingadozások befolyásolják döntéseiket. Kutatásunk rámutat arra, hogy a legtöbb nő érzékeny erre és enged a ciklikus kísértésnek: a magas kalóriatartalmú ételeknek és a külsőt csinosabbá varázsoló kencéknek, ruháknak. A felfedezés hozzásegít, hogy előnyösebb döntéseket hozzanak és ellentmondjanak az előítéleteknek.”


Egy fogyasztáshoz kapcsolódó okostelefon-alkalmazás például segíthetné a nőket azzal, hogy jelzi, mikor érkeznek el legérzékenyebb napjaik, hiszen ilyenkor könnyebben elcsábulnak – vélekednek a tanulmány szerzői.

A tanulmányt a Journal of Consumer Psychology közölte.


B. A.

Forrás >>

Képek: FreeDigitalPhotos.net





 
 
[ 1809 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot


Warning: Division by zero in /var/www/lapcsalad/harmonet.hu/include/fooldal/rendezvenynaptar_slide_jobb_oszlop.php on line 72
 
 
/img/hirdetes/2019/csengettyu.jpg
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x