HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-11-13
Címlap / Szépség-Egészség / Mit egyen a nő, hogy ne nőjön a pocakja?

Mit egyen a nő, hogy ne nőjön a pocakja?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-11-13

Sokan szenvednek attól, hogy bár sikerült lefaragniuk pár kilót, a fránya hurkák csak visszajönnek. Egy új kutatás szerint azoknak az idősebb nőknek, akik szeretnék megtartani karcsúbb alakjukat - különösen a menopauza után - érdemes megfontolniuk néhány étkezési szokást. 

 

A karcsúbb alak megtartása sok idősebb nő problémája. Ha fogytak is, nehezen őrzik ideális súlyukat - mi lehet a megoldás?


A fogyás, illetve az elért kisebb súly fenntartása hihetetlenül nehéz – véli Bethany Barone Gibbs, a Pittsburgh-i egyetem adjunktusa. A szakember több mint 500, késő 50-es éveiben járó, túlsúlyos vagy elhízott nő életében bekövetkezett, rövid- vagy hosszútávú változást vizsgált. Kiderítette: a specifikus étkezési szokások köthetők ahhoz, bekövetkezik a fogyás vagy sem.

A „hosszútávú változás” kategóriájába tartozók csökkentették a desszertek, a cukros üdítők, a sajtok és húsok fogyasztását, valamint növelték a gyümölcsök és zöldségek bevitelét.


Barone Gibbs ezt követően két időpontban ellenőrizte a résztvevőket: 6 hónap illetve 4 év után.  6 hónap után a nagyobb mértékű fogyással a kevesebb desszert, sült étel, cukros üdítő, valamint a több hal fogyasztása és a kevesebb házon kívüli étkezés volt kapcsolatba hozható.

Négyéves távlatban azonban nem mindegyik étkezési szokás hozható összefüggésbe a súlyvesztéssel. A kutatások szerint egyes szokások nem tarthatók fenn hosszú távon. Példaképpen, a sült ételek fogyasztásának leredukálása és a súlykontroll közti kapcsolat a négyéves időszak vizsgálata során már nem állt fenn – ez azt jelenti, hogy a sült krumplira 6 hónapon át képesek vagyunk nemet mondani, ám 4 éven át már kevésbé.

Hosszútávon azok tudták fenntartani kisebb súlyukat, akik több gyümölcsöt, zöldséget, kevesebb húst és sajtot ettek. Az étrendben és a testsúlyban bekövetkezett változás kicsi volt. „Ha növeljük gyümölcs- és zöldségfogyasztásunkat napi 2 adagra, azon túl, amit egyébként fogyasztunk, nagyjából 1 és fél kilós fogyást érünk el a 4. év végére. Ha a cukros italok fogyasztását csökkentjük, az ugyancsak ennyi fogyást eredményez a negyedik évben.”

Ezeket a stratégiákat, melyek 4 éves időszakban működnek, érdemes magunkévá tenni, ha súlyt szeretnénk veszteni, illetve fenntartani azt – tanácsolta Bethany Barone Gibbs.

A szakember egy korábbi, nők bevonásával végzett tanulmány adatait is vizsgálta: a hölgyek aktivitását és táplálkozását is górcső alá vette. Az eredeti tanulmányban a kutatók arra voltak kíváncsiak, mennyiben befolyásolják a szív egészségét az életmód-változtatások. Barone Gibbs összegyűjtötte az információkat és meghatározta, mely étkezési szokások állnak leginkább összefüggésben a nagyobb mértékű fogyással.

A korábbi tanulmány során 481 hölgyet véletlenszerűen osztottak két csoportba: életmód-változtató csoportba illetve egészség-oktatási csoportba. Az életmód-változtató csoport tagjai találkoztak szakemberekkel és egészségesebb szokásokat vettek fel, így több gyümölcsöt és zöldséget ettek. Az oktatáson átesett csoport tagjainak szemináriumokat kínáltak a női egészséggel kapcsolatban, de nem kifejezetten fogyási tanácsokat.

Barone Gibbs összefüggést fedezett fel az étkezési szokások és a súlykontroll között – ám a kutatás nem bizonyította az ok-okozati összefüggést.


Idősebb nőknél az energiatermelés természetes módon csökken - sokan ülő életmódot folytatnak, ami a hosszútávú fogyást igazi kihívássá teszi. Többen a lelassult anyagcserét okolják súlygyarapodásukért, ám ennél bonyolultabb ez a folyamat. Ahogyan az ember idősebb lesz, izommennyisége csökken, a testzsíré viszont nő - kevesebb kalóriát égetnek. Végső soron tehát a szakértők szerint nem az anyagcsere mennyisége határozza meg azt, hogy valaki túlsúlyos-e, az viszont annál inkább, hogy mennyit eszik és mennyi mozgást végez.

A tanulmány rámutat arra, miért érdemes betartani az előnyös étkezési szokásokat ahhoz, hogy a súlyvesztés fenntartható legyen – mondta el Connie Diekman, a Washingtoni St. Louis egyetem táplálkozástudománnyal foglalkozó munkatársa. „Arra is rávilágít, hogy a rövidtávú diéták nemigen működnek, ellenben az étrend-változtatás terén tett kis lépések segíthetnek a fogyásban.”

Persze, nem ezé a tanulmányé az „utolsó szó” a témában. Több kutatásra van még szükség ahhoz, hogy kiderüljön, valós bizonyítékról, ok-okozati összefüggésről van-e szó.

A tanulmányt a Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics szeptemberi száma közli.


B.A.

Forrás >>

Képek: FreeDigitalPhotos.net





 
 
[ 3214 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/2019/csengettyu.jpg
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x