HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-25
Címlap / Szépség-Egészség / Tippek fogyókúrázóknak az őszi étrendhez

Tippek fogyókúrázóknak az őszi étrendhez

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-25

Az alábbiakban bemutatott élelmiszerek ideálisak a fogyókúrázók számára, mivel kalóriatartalmuk elenyésző, azonban rengeteg olyan tápanyagot tartalmaznak, amely segít, hogy gyorsan megszabaduljunk felesleges kilóinktól. Ezzel pedig máris két legyet ütünk egy csapásra: nemcsak a mérleg mutat majd kevesebbet, de immunrendszerünk is sokkal erősebb lesz! 

 

Rendezvénynaptár
Az úgynevezett nullkalóriás élelmiszerek – ilyen pl. a káposzta,  a brokkoli, a cékla, a spenót, az uborka és a zeller – kevesebb kalóriát tartalmaznak, mint amennyit testünk eléget azok lebontásakor, így aztán bőségesen fogyaszthatunk belőlük anélkül, hogy bűntudatunk kellene, hogy legyen amiatt, hogy felszaladnak ránk a felesleges kilók. S az sem mellékes, hogy ha jól belakmároztunk ezekből az alacsony kalóriatartalmú ételekből, akkor gyomrunk már nem kívánja majd annyira a zsíros, kalóriadús ételeket. Aki tehát jól szeretne lakni, de nem akar elhízni, az jobban teszi, ha „betáraz” az alábbi, vitaminokban, ásványi anyagokban és nyomelemekben rendkívül gazdag élelmiszerekből.

Alma
„Napi egy alma az orvost távol tartja” - szól a mondás, és milyen igaz! Fontos, hogy a gyümölcsöt alaposan mossuk meg fogyasztás előtt, de ne hámozzuk meg! A gyümölcs héja ugyanis egy különleges vegyületet tartalmat, ami képes megakadályozni a zsír lerakódását testünkön. Ilyen anyag található többek között például a körtében és a rozmaringban is.



Déligyümölcsök

Ne várjuk meg a hideg, téli időszak beköszöntét! Fogyasszunk már most bőségesen narancsot, mandarint, banánt, kiwit és más déligyümölcsöket! Ha étrendünk bővelkedik vitaminokban, a zsírégetés is hatékonyabb!

Eper
Ha az eperszezon ideje alatt minden nap elfogyasztottunk egy doboz epret, biztosak lehetünk abban, hogy bőségesen fedeztük napi C-vitamin szükségletünket. Az eper fogyasztása azért is fokozottan ajánlott, mert antioxidáns tartalma rendkívül magas, a benne levő polifenolok pedig a különböző  szív,- és érrendszeri  betegségektől, valamint daganatos megbetegedésektől segítenek megóvni szervezetünket.

Görögdinnye
E rendkívül lédús gyümölcs, melynek víztartalma elérheti akár a 90-95%-ot is, rendkívül sok arginint tartalmaz. A kutatók tapasztalata szerint az argininnal táplált egerek nagyobb mennyiségű zsírt égettek el és kisebb izomtömegre tettek szert, mint azok, akik nem kaptak ebből az aminosavból.

Kajszibarack
Magas béta-karotin tartalma miatt a sárgabaracknak jelentős rákellenes hatása van, de szívbarát és látásjavító hatása is ismeretes. Napi három darab sárgabarack elfogyasztása jelentősen mérsékli a sárgafolt-elváltozás (közismertebb latin nevén a makula-degeneráció) kockázatát.

Ne beszéljünk, inkább együnk zöldségeket!

Brokkoli
Bár mi magyarok szívesen fogyasztjuk akár párolva, vagy éppen krémleves formájában, azt mégis kevesen tudják, hogy a nyers brokkoli ugyanannyi rostanyagot és C-vitamint tartalmaz, mint egy narancs.



Erőspaprika

Bátran csippentsünk e igencsak drága fűszernövényből minden olyan ételbe, amibe csak „passzol”. A paprika erejét adó kapszaicin ugyanis – legalábbis  a kutatók legújabb álláspontja szerint - nemcsak a nyelvünket égeti, hanem az úszógumijainkat is.

Karfiol
Te még mindig számolgatod a kalóriákat? Ugyan már! Felejtsd el! Főzz meg inkább egy szép, nagy fej karfiolt, törd össze,és fogyaszd egészséggel! Hasonló íze van, mint a tört krumplinak, viszont kalóriatartalma jóval alacsonyabb. Arról már nem is szólva, hogy egy adag elfogyasztásával napi C-vitamin szükségletünk csaknem felét fedezhetjük.

Paradicsom
A paradicsomban található likopin egy, a férfiakat fenyegető súlyos daganatos betegség, a prosztatarák megelőzésében segít, emellett pedig leköti azokat a szabadgyököket, amelyek például napozás során testünkben kialakulnak.

Spárga
Egy csésze spárga kalóriartartalma egészen minimális, „cserébe” viszont e zöldség rengeteg A-, B- és K-vitamint tartalmaz, amelyek segítenek a növény cukor- és keményítőtartalmának lebontásában. A spárga fogyasztása tehát mérsékli a vércukorszintet.Gyakori fogyasztása különösen a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedők számára ajánlott!

Uborka
Az uborkás ételek fogyasztása két szempontból is különösen ajánlott fogyókúrázók számára: egyrészt, mert az uborka – magas víztartalma miatt – kellemes teltségérzetet okoz, másrészt pedig azért, mert magas kálium-, illetve C- és K-vitamintartama segíti az inak, az izmok, a szalagok és a csontok egészséges fejlődését.

Zeller
A zeller nagyon sok rostanyagot tartalmaz, kalóriatartalma viszont elenyésző. Napi egy csésze zellerkrémleves a napi K- és A-vitaminszükségletünk egyharmadát fedezi. A zeller emellett olyan anyagokat tartalmaz, amelyek segítik az izomszövetek és az érfalak épülését, így e zöldség vérnyomáscsökkentőként is kiváló.

Tengeri moszatok, algák

Ne idegenkedjünk a tengerben található zöld növényektől sem. A különböző algák, hínárok rendkívül gazdagok K-vitaminban, amely csonterősítő hatású, emellett pedig hozzájárulnak a táplálkozás során bevitt káros anyagok lebontásához is. Bátran használjuk hát e remek alapanyagot akár levest főzünk, akár csupán egy könnyű salátát akarunk „összedobni” a váratlanul betoppanó vendégnek – a siker garantáltan nem marad el!


Széles László Gábor

Képek: FreeDigitalPhotos.net





 
 
[ 2536 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot


Warning: Division by zero in /var/www/lapcsalad/harmonet.hu/include/fooldal/rendezvenynaptar_slide_jobb_oszlop.php on line 72
 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x