HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-25
Címlap / Szépség-Egészség / 5 lépés kezdő vegáknak

5 lépés kezdő vegáknak

Forrás: Hazatérés
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-25

A vegetáriánus ételek fogyasztása számos egészségügyi előnnyel jár, úgymint könnyebb emésztés, kevesebb fertőzés, erősebb immunrendszer, optimális testsúly, vérzsír- és vércukorszint. A vega életmódra átváltók ugyanakkor gyakran elkövetik azt a hibát, hogy egyszerűen elhagyják a húst és az állati eredetű termékeket, és nem pótolják azokat semmivel. 

 

Rendezvénynaptár
Holott a „mostantól csak a köretet és a salátát eszem meg” típusú hozzáállás legalább ugyanannyi kockázatot rejt, mint maga a húsevés. Hosszú távon ugyanis valóban hiányt fog szenvedni a szervezetünk számos fontos ásványi anyag és nyomelem tekintetében.


A vegetáriánus táplálkozásra való átállás kicsivel több odafigyelést igényel, mint egyszerűen kiiktatni a húsféléket az étrendből. Érdemes a többi hozzávalót is fokozatosan egészségesebbre cserélni és odafigyelni az alábbi 5 lépésre:
  1. a fehér rizst barna rizzsel, időnként árpával, hajdinával, kölessel kiváltani
  2. a fehér cukrot elhagyni, helyette, ha szükséges, mézet, nádcukrot vagy nyírfacukrot, sztíviát használni
  3. a fehér lisztet teljes kiőrlésűre cserélni, a fehér tésztát durum vagy tönkölytésztára
  4. több nyers zöldfélét, salátát beiktatni – minimum napi 1 étkezéshez
  5. a húsféléket hasonló jellegű, tehát elsősorban fehérjetermészetű növényi ételekkel, úgymint szója, tofu, búzahús, szejtán helyettesíteni.

Mi kerüljön az ideális vegetáriánus étrendbe? Még több tipp és recept itt >>

Az első négy lépés viszonylag egyszerűen kivitelezhető és számos receptet is találsz a megvalósításhoz a neten. Ami újdonság lehet, hogy milyen húspótlók léteznek és hogyan használhatók fel a konyhában.

Ügyelj arra, hogy a kizárólag gabonából készült termékek – például a finom gabonakolbászok, -fasírtok és -felvágottak – nagy részben szénhidrátnak számítanak – ezt kalkuláld bele a menüd összeállításánál! A szejtán, a szójatermékek és a tofu viszont nagy arányban tartalmaznak fehérjét!

Mi micsoda? Szejtán, szója, tofu
A ma már egyre szélesebb választékban kapható vegetáriánus húspótló termékek között bárki megtalálhatja az ízlésének megfelelőt, kipróbálhat új ízeket, de a hagyományos magyaros konyha ízvilágához illő termékekeket is.

A szejtán a „tönköly java”, más néven búzahús vagy búzasikér. A szejtán úgy készül, hogy a fehérjében gazdag búzasikérből víz és fűszerek hozzáadásával tésztát készítenek, majd kifőzik. Egy rugalmas, gumiszerű anyag keletkezik – a főzés hosszával, valamint a hozzáadott víz mennyiségével tudod szabályozni a tészta lágyságát. Érdemes bátran fűszerezni, mivel eléggé semleges alapíze van. A főzést követően tetszőleges alakra lehet vágni a búzahúst, például szeletekre – így be lehet panírozni és kirántani -, vagy kockákra – így pedig fűszerekkel, olajon megpárolva, ragukhoz adva, de akár pörköltnek is elkészíthetjük.
Tipp: A legtöbb bioboltban, ahol hűtőpult is van, kapható natúr vagy fűszerezett szejtán. Ha most ismerkedsz a vegetáriánus ételekkel, készíts belőle „vegi gyrost” salátával és pitával vagy vegabrassóit sült krumplival. Egyszerű, mivel se az elkészítéssel, se a fűszerezéssel nem kell bajlódnod, és ráadásul isteni finom!

A szója az egyik legsokoldalúbb babfajta. Negyven-ötven százaléka fehérje, és megtalálható benne az összes B-vitamin – ez a vegetáriánus étrendet követők számára ideális tápanyaggá teszi! Ezzel együtt sokan nem tudják kellően megemészteni, és puffadásról, bélgázokról és más emésztési zavarokról számolnak be. Ha te is ebbe a táborba tartozol, akkor inkább hagyd ki a szójatermékeket, esetleg kísérletezd ki, melyikkel boldogul a szervezeted.

A szója fontos kálcium-, cink-, vas-, magnézium-, kálium- és foszforforrás is. Rosttartalma magas, és hiányzik belőle a sokat szidott koleszterin. Kiegyensúlyozza a szervezet ösztrogénszintjét. Japánban alapvető élelmiszer, ennek köszönhetően a japán nők körébéen szinte ismeretlen is a menopauza idején a szokásos hőhullám, valamint a női szerveket érintő daganatos megbetegedések aránya is. Segít a a végbél- és a prosztatarák megelőzésében is.

Tipp: A szóját széles körben használják ételek sűrítésére, amikor a hagyományos receptben habarásra, tejfölre van szükség, de a besamel-mártás is kiváltható szójatejes vagy szójajoghurtos, fűszeres szósszal.

Érdemes odafigyelni arra, hogy GMO-mentes szójatermékeket vásárolj!



A tofu a szójatej tejfehérjéinek kivonásával és összepréselésével nyert túró és sajt
, ma már nálunk is számos ízesítésű kapható.
Tipp: A tofu az egyik legkedveltebb alapanyag, mivel egyaránt használható sajt, túró, sőt tojás pótlására a vega étrendben. Csőben sült ételek esetében az étel tetejére olvasztott sajtot helyettesítheti, de összetörve és serpenyőben megpirítva készíthetsz belőle vegi rántottát is. Szintén összetörve, apróra vágott hagymával, fűszerekkel és egy pici olajjal vagy kókuszvajjal ízesítve mennyei vegi körözött lesz belőle – finomabb, mint az eredeti!


Kolontár Elvira
természetgyógyász
www.hazateres.net

Képek:
nuchylee - FreeDigitalPhotos.net
thepathtraveler - FreeDigitalPhotos.net





 
 
[ 4448 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot


Warning: Division by zero in /var/www/lapcsalad/harmonet.hu/include/fooldal/rendezvenynaptar_slide_jobb_oszlop.php on line 72
 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x