HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-05-26
Címlap / Szépség-Egészség / A 10 legfontosabb táplálkozási hiba

A 10 legfontosabb táplálkozási hiba

Forrás: Hazatérés
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-05-26

Betegségekhez vezethet, ha rendszeresen elkövetjük a táplálkozási hibákat és nem törekszünk a korrekcióra. 10 fontos szempont az egészséges táplálkozáshoz, ami a jó közérzet egyik alappillére.  

 
Melyek az egészséges táplálkozás legfontosabb alapelvei?
Mint mindenben, a szabálykövetésben is jobb, ha mértéket tartunk – a most következő szabályok fontos irányvonalak, amelyeket érdemes rutinná tenni az életmódunkban, azonban semmi gond nincsen, ha egyszer-egyszer megszegjük őket, például egy vendégség vagy egy kiadósabb éttermi vacsora alkalmával. Az még nem vezet betegséghez, ha időnként kirúgunk a hámból, és egy kicsivel többet eszünk-iszunk a kelleténél, vagy például két szelet süteményt nassolunk, vagy beugrunk egy menüre a közeli gyorsétterembe. Ilyenkor is van megoldás, például az, ha egy kicsit többet mozgunk annál, mint amit szoktunk, vagy néhány napig kímélőbb ételeket fogyasztunk, esetleg beiktatunk egy böjtöt – így helyreállíthatjuk a mérleg nyelvét. Betegségeket az okoz, ha rendszeresen „elkövetjük” a táplálkozási hibákat és nem törekszünk a korrekcióra.



A hagyományos magyar konyha, illetve a ma jellemző étkezési stílus egészségtelen elemei
  1. Túl sok hús, ezen belül is túl sok füstölt áru. Ehelyett érdemes a natúr, kímélő eljárással készült színhúsokat és a halféléket előnyben részesíteni, és a húsfogyasztást célszerű heti két-három alkalomra vagy igény szerint még kevesebbre korlátozni. A fehérjében dús növényekkel és más termékekkel helyettesíthetők a húsfélék, úgy mint tofu, szójakészítmények, szejtán (búzahús), brokkoli, hüvelyesek.
  2. Túl sok só – nemcsak az ételek sózásában nyilvánul meg, hanem a sok hozzáadott sóval készült ételek nagyobb arányú fogyasztásában is (pl. csipszek, rágcsák, műlevesek, -szószok, készételek, pácolt-gyorsérlelt sajtok, sonkák, felvágottak stb.) Ezeket inkább kerüljük és válasszunk egészségesebb, natúr jellegű nassolnivalókat: pl. kölesgolyó, olajos magvak, tűzhelyen készített pattogatott kukorica stb.
  3. Finomított liszt és cukor szinte kizárólagos használata természetes és feldolgozatlan alternatívák helyett. Ajánlott: méz, sztívia, gyümölcscukor, nyírfacukor, valamint teljes kiőrlésű lisztekre történő átállás.
  4. Kevés zöldség és gyümölcs, ezen belül is kevés az, amit nyersen, magában fogyasztunk el. Törekedjünk arra, hogy mindennap együnk gyümölcsöt, lehetőleg délelőtt és magában, és hogy mindennap kerüljön az asztalra nyers zöldség vagy saláta. Ideális, ha minden étkezéshez tudunk fogyasztani valamilyen nyers, vitamindús fogást, vagy egy marék csírát.
  5. Túl kevés valódi folyadékbevitel. Jó lenne minimálisra csökkenteni a szénsavas és más egyéb cukrozott üdítők fogyasztását és beérni azzal, ami a szervezetünknek a legjobbat teszi minden körülmények között: a tiszta vízzel. Ebből szükségünk lehet akár 2-3 literre is naponta. Érdemes naponta gyógyteákat is fogyasztani, és esetenként frissen préselt zöldség-és gyümölcsleveket.
  6. Túl kevés valódi étel, túl sok mű étel. Fontos a minimálisra csökkenteni a feldolgozott, vegyszerezett, hőkezelt, előrecsomagolt, adalékanyagokkal dúsított, konzerv ételek fogyasztását
  7. Túl sokat enni. A téves nevelés és önmagunk kényeztetése gyakran vezet oda, hogy rendszeresen nagyobb mennyiség kerül a tányérra, mint amire a szervezetünknek szüksége van. Az a néhány plusz falat hosszú távon komoly betegségek kialakulásához vezethet a túlsúlytól az érrendszeri problémákig.  Ma már több kutatás is alátámasztja az el nem fogyasztott ételek egészségvédő hatását: több helyütt a világon, például Japánban is él egy olyan népcsoport, akik pusztán amiatt az egyszerű szokásuk miatt, hogy kis adagokat és kevesebbet esznek, mint az átlag, átlagosan több mint 100 évig élnek.
  8. Napi egyszer enni. A napi egy étkezés szinte garancia a túlevésre, hiszen mindent egy alkalommal próbálunk bepótolni, ez azonban túlterheli az emésztőrendszert. Javasolt: többször, kisebb adagok fogyasztása, napi 2-5 étkezésre elosztva, az egyéni igényeknek megfelelően.
  9. Idegesen, kapkodva, gyorsan enni. A hagyományos kultúrákban az étkezés egy szent, ünnepi rituálé, amelynek értékét emeli, ha megosztjuk másokkal. Főbenjáró bűn ezt a magasztos élvezetet elrontani azzal, hogy idegesen, kapkodva habzsolsz és csak néhány percet szánsz az étkezésre napközben, és esetleg azt is a konyhapultnál vagy a hűtőnél állva teszed. Ez nemcsak a művelet élvezeti értékét rontja, de az emésztésed hatásfokát is, és a szervezeted nagyobb eséllyel fogja azt jelezni rövid idő múlva, hogy újra éhes. Pedig csak nem kapta meg a kellő étel-élményt, vagy az elégtelen rágás és a stresszhatás következtében nem megfelelő a tápanyagok felszívódása.
  10. Túl sok savasító étel: az étrendben túlsúlyban vannak az állati fehérjék, a hőkezelt (sült, főtt) ételek, sok a műanyag étel, a kávé, az alkohol, az édesség, a fehér liszttel és cukorral készült ételek. Növeljük a lúgos táplálékok arányát: fogyasszunk több zöldséget és gyümölcsöt nyersen, ezek általában lúgos kémhatásúak.
Az egészséges étrend kulcsa: egyensúly
Testünknek minden táplálékcsoportból megfelelő minőségű és mennyiségű ételre van szüksége, egyformán fontosak a fehérjék, a szénhidrátok, a zsírok, a rostok és a vitaminok, ásványi anyagok. Akkor jársz el helyesen, ha mindenből mértékkel eszel és kiegyensúlyozott táplálkozást folytatsz. Kis gyakorlással és odafigyeléssel ki lehet tapasztalni, hogy mikor mire van szüksége a szervezetednek – a különféle táplálkozási irányzatokból célszerű kiválogatni mindazt, ami számunkra megfelelő és harmonikusan beilleszthető az életvitelünkbe. 

 
 

  



Rendezvénynaptár



 
 
[ 9048 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x