HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-25
Címlap / Szépség-Egészség / 5+1 konyhai tipp az influenza megelőzésére

5+1 konyhai tipp az influenza megelőzésére

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-25

Nyakunkon az influenzaszezon: hivatalos jelentések szerint kevesebb, mint két hét alatt Magyarországot is elérheti a járvány. A megelőzés érdekében jó tudnunk, hogy ha egészségesebben étkezünk, akkor immunrendszerünk is nagyobb eséllyel véd meg a betegségtől. Influenzamegelőző étkezési tanácsait Borda Attila mesterszakács osztja meg velünk, akinek a számára napi kihívás, hogy ételei ne csak finomak, de egészségesek is legyenek. 

 

Rendezvénynaptár
Várhatóan két hét alatt Magyarországra is megérkezik az Európa egyes részein már tomboló influenzajárvány. A szakemberek úgy gondolják, hogy az egyik legjobb védekezés a védőoltás, emellett azonban immunrendszerünket a táplálkozással és a pihenéssel is tudjuk erősíteni. Jól tudja ezt Borda Attila, mint egy sárvári luxushotel mesterszakácsa, akinek különösen fontos, hogy az általa készített ételek ne csak finomak, de egészségesek is legyenek.

Íme Borda Attila 5+1 immunerősítő konyhai tippje!

1.    Ne főzzük túl az ételeket!

Minél kevesebb hőhatásnak tesszük ki az alapanyagokat, annál többet tartanak meg értékes komponenseikből. A friss húst és halat csak rövid ideig süssük, pároljuk, és kerüljük a zöldségfélék fölösleges áztatását is.


2.    Nyers zöldség és gyümölcs minden mennyiségben!
A legtöbb vitamint akkor juttatjuk a szervezetünkbe, ha nyersen fogyasztjuk a zöldséget, gyümölcsöt. Nem kell lemondanunk a változatosságról sem, hiszen például a különbözőképpen elkészíthető salátákból akkora a választék, hogy szinte minden téli napra juthat egy-egy fajtából.


3.    Szükség esetén tároljuk az ételeket hidegen vagy mélyhűtve!

Ha szükséges, mind az alapanyagokat, mind a készételt tároljuk hidegen, hosszabb tároláskor mélyhűtve. Így azonos mennyiségű élelmiszerből akár 50 százalékkal több vitaminhoz, ásványi anyaghoz is juthatunk. Érdekesség például, hogy az előfőzés nélkül, mínusz 18°C-on mélyhűtött gyümölcsök C-vitamin tartalma még féléves tárolás után is kevesebb mint 10 százalékkal csökken.

4.    Télen is használjuk ki a szezon nyújtotta lehetőségeket!
A tél közepén kerülnek előtérbe a savanyú káposztás ételek, a sütőtökös levesek és köretek, valamint a kerekrépás téli étkek” – árulja el Borda Attila, aki két éve a rangos nemzetközi erfurti szakácsolimpiáról bronzéremmel tért haza. Ezek az alapanyagok sok más mellett jócskán bővelkednek C-vitaminban és rostokban is. A savanyú káposzta és a sütőtök jótékony hatásait már régóta ismerjük, azt viszont talán kevesen tudják, hogy a kevésbé ismert kerekrépa A-, B1- és B2-vitaminban, valamint kálciumban és foszforban is gazdag.



5.    Igyunk minél több gyógyteát!
A megfelelő mennyiségű folyadékbevitel (napi 2-3 liter) nemcsak nyáron fontos, hiszen átlagosan több mint 2 liter folyadék távozik naponta a szervezetünkből a légzés, kiválasztás, emésztés és verejtékezés során. Ha ezt természetes gyógyteákkal is pótoljuk, sokat tehetünk az immunrendszerünk erősítéséért. A leghatékonyabb immunerősítő teák közé tartozik a csipkebogyó-, a kamilla-, a gyömbér-, a borsmenta-, a kasvirág- és a hársfatea. Ezek a főzetek a meghűlést is hatékonyan gyógyítják, ráadásul még finomak is!


+1 Pihenjünk, relaxáljunk minél többet!
A téli hónapok közepére fogyóban vannak a szervezetünk tartalékai, érezhetően kezdünk kimerülni. Ilyenkor a legjobb, ha néhány napra „kivonjuk magunkat a forgalomból”, hogy teljesen feltöltődhessünk. Utazzunk el egy wellness-hétvégére, vagy vegyünk ki pár nap szabadságot és pihenjünk otthon. Ezek a napok arra is alkalmasak, hogy végre megtartsuk a régóta tervezett méregtelenítő kúránkat. A szervezetünkben évente mintegy 4 kilogramm felesleges anyag halmozódik fel, amitől a leghatékonyabban egy intenzív léböjtkúrával szabadulhatunk meg. Tökéletes választás lehet a Buchinger és Lützner féle léböjtkúra, melynek lényege, hogy 10 napra elbúcsúzunk a szilárd tápláléktól, a létfontosságú tápanyagokat pedig alacsony kalóriatartalmú levekkel pótoljuk, amelyek az éhségérzet enyhítésében is segítenek.

A professzionálisan felépített léböjtkúra során a szervezet megtisztul, kiegyensúlyozottabb lesz az anyagcsere, erősebb az immunrendszer és javulnak a szervezet regenerációs folyamatai is. A kúra sikerességét orvos és naturmedicina asszisztens állandó jelenléte, támogatása, valamint a terápiás szakemberek által nyújtott konzultációs lehetőségek is biztosítják.





 
 
[ 1708 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot


Warning: Division by zero in /var/www/lapcsalad/harmonet.hu/include/fooldal/rendezvenynaptar_slide_jobb_oszlop.php on line 72
 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x