Kezdd fitten az újévet!
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Kezdd fitten az újévet!

Kezdd fitten az újévet!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-06-21

Az új év legtöbbször fogadalmak megtételével indul: változtatni szeretnénk valamin, ami szebbé, jobbá teheti az életünket. Ilyenkor a szívünk mélyéről kívánunk. Ha a testedzés, a fitnesz is felmerül a kívánságok között, akkor az év első egy-két hónapja remek lehetőséget kínál a célok kitűzésére, a szükséges kiegészítők beszerzésére.  


Rendezvénynaptár
 Habár az újévi fogadalmakat köztudottan nehéz betartani, amire a bezárt edzőtermek, valamint a korlátozások még rátesznek egy lapáttal, mi szeretnénk most egy kis segítséget nyújtani abban, hogy a célkitűzéseidet meg is tudd valósítani.

Ha te is azok közé tartozol, akik minden év elején csupán néhány hét próbálkozás után feladják a terveiket, megnyugtatunk, számodra is van megoldás. Vannak módszerek, amelyek elősegítik a fókusz és a motiváció fenntartását egész évben, sőt még azon is túl. Minden arról szól, hogy miként fogalmazod meg önmagad számára a kitűzött céljaidat, és hogyan hajtod végre lépésről-lépésre a szükséges életmódbeli változtatásokat.

 


Legyél realista
 

Az új évet sokan újrakezdésnek tekintik, és gyakran mindent egyszerre akarnak megtenni, egy hatalmas nagy változtatással: új étrend, heti öt alkalom edzés, rendrakás, takarítás, fodrász stb. Bár a szándék jó, és valószínűleg egy rövid időre elegendő is a kezdeti lelkesedés, ennek így sajnos nincs sok értelme, mert néhány hét múlva kifáradunk, beleununk és rájövünk, hogy túl magasra állítottuk az elvárásaikat ezért képtelenek vagyunk megtartani azokat. Pedig egy jó testedzési rutin egész évben fenntartható. Kezdd azzal, hogy egyszerre csak egy változtatást veszel be a rutinodba, ne terheld magad egyszerre túl sok mindennel. Szerezz be egy futópadot, vagy néhány kézi súlyt és kezdj bele fokozatosan egy edzésbe, ahol egyik nap a karra, másik nap a lábra koncentrálsz. Találj pár gyakorlatot, amelyeket szívesen végzel.
 
Amennyiben már haladó vagy, aki rendszeresen látogatta az edzőtermeket, akkor is maradj reális, állj két lábbal a földön. A célok kitűzése során fontos átgondolni, hogy mit is akarsz elérni. Napi 10 000 lépés elérése, 1 000 kalória elégetése vagy például 200 fekvenyomás is lehet cél. Ha van egy konkrét célkitűzésed, aminek elérésére törekszel, az elősegíti az edzésterv megtartását és a folyamatos motiváció fenntartását.
 

Segítség kérése
 

Ne félj segítséget kérni, ha nem vagy benne biztos, hogy hogyan is kezdj bele. Kérj tanácsot egy ismerősödtől, vegyél fel egy személyi edzőt vagy keress egy edzőpartnert. Ha a nagy, nehéz gépek látványa elriaszt, az valószínűleg azért lehet, mert fogalmad sincs a működésükről. Ez talán félelmetes lehet, hiszen nagy súlyok, rengeteg beállítási lehetőség van az edzőgépeken, de hidd el, amint megtanulod kezelni, meg is fogod szeretni őket. Egy fitnesz szakember segíthet az információk átadásában, de amennyiben otthon tornázol, rengeteg online, akár ingyenes oktató videó is elérhető, amelyekből sokat lehet tanulni.
 
 

Légy kedves magadhoz
 

Az elmúlt év meglehetősen hektikus volt, és továbbra is bizonytalan idők várnak még ránk. Ne akarj túl nagy nyomást gyakorolni magadra. A testmozgás egy csodálatos folyamat, áldásos hatásokkal nemcsak a testedre, hanem a lelkedre is. Mozgással a tested képes elérni a mentálisan kitűzött céljaidat. Sőt, az is jól működhet, hogy elképzeled edzés közben a feszes fenekedet, a kockás hasadat vagy bármelyik testrészedet, amelyet gyönyörűnek szeretnél látni, miközben az edzést végzed. Hidd el, hogy ez is számít, mert jó érzéssel tölt el és inspirál majd. Ahelyett, hogy büntetésnek vagy a bűneid megbánásának tekintenéd az izzadást, élvezd a megnövekedett pulzusszámot és a zihálást, a tested pedig megköszöni majd neked! Kutatások kimutatták, hogy a testmozgás amellett, hogy növeli az egészséges életévek számát, csökkenti a szorongás szintjét és a depressziót is.




 

Könnyítsd meg önmagad számára
 

A legfontosabb az, hogy készíts egy tervet, amely megfelel számodra nemcsak a testmozgás, hanem a táplálkozás, időbeosztás, életstílus szempontjából is. Nevezzük egy új életmód kialakításának. Lehet, hogy még nem állsz készen arra, hogy edzőterembe menj (vagy nincs is rá lehetőséged), ezért könnyítsd meg az életed azáltal, hogy olyan edzésekre összpontosítasz, amelyeket otthon is végezhetsz. Szobakerékpár, futópad, lépcsőző gép, elliptikus tréner, szabadsúlyos edzőgépek és még sok más fitness gép közül válogathatsz, amennyiben rendelkezésedre áll nagyjából 1-2 négyzetméternyi szabad területed. Ne keress kifogásokat, hiszen ezt elsősorban önmagadért teszed. Ha koránkelő, reggeli ember vagy, végezd el az edzést még azelőtt, hogy asztalhoz ülsz. Amennyiben attól tartasz, hogy edzés közben megzavarnak, legyél offline, némítsd le a telefont egy kis időre. Nézd a jó oldalát: a kondibérletnek csak egy felhasználója lehet, az személyre szól, ezzel szemben egy otthoni fitness gép az egész családé, motiválhatjátok egymást a jobb közérzet és a helyes életmód elérésében.
 



(X)
 
 
[ 540 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x