HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-20
Címlap / Kütyü és tudomány / A világ leghosszabb alagútja

A világ leghosszabb alagútja

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-20

Ezt a címet 140 évvel ezelőtt is megkaphatta volna a Gotthard-alagút, hiszen az első, hasonlóan bravúros mérnöki teljesítményt akkor valósították meg. Most megismételték, így Svájcban, az Alpok alatt befejeződött a világ leghosszabb, 57 kilométeres vasúti alagútjának szánt Gotthard-alagút fúrása. 

 

A jelentős környezetvédelmi szereppel bíró, egyúttal példa nélküli mérnöki bravúrnak számító grandiózus alagút elkészültét az európai közlekedési miniszterek élőben követték Luxembourgból, a svájci televízió ugyancsak élő közvetítést sugárzott az eseményről, és a helyszínen is mintegy kétszáz híresség jelent meg.

A mintegy hét milliárd eurós (1900 milliárd forintos) vasúti alagúttól szakértők azt várják, hogy jelentősen mérsékli majd a svájci Alpok jelenleg évi 1,2 milliós teherautó-forgalmát. A svájciak csaknem húsz évvel ezelőtt népszavazáson döntöttek arról, hogy vállalják a fejenként több mint 250 ezer forintnak megfelelő költséget az Alpok megóvásáért, és az azóta végzett felmérések alapján ez a közvélekedés továbbra is kitart. A teherautók veszélyeztetik a növény- és állatvilágot, valamint a nagy gondot jelentő eróziót is fokozzák.

Természetvédők szerint a 15 éve folyó építkezések megérték az erőfeszítéseket, annak ellenére, hogy az Észak-Európa és Olaszország között közlekedő vonatok csak egy órát nyernek majd az alagúttal. Zürich például a jelenlegi 3 és fél óra helyett 2 és fél óra alatt lesz elérhető Milánóból, a Zürich-Lugano út pedig 1 óra 40 percre rövidül. Szakértők szerint ugyanakkor már ez is nagy jelentőségű lehet a vasút gazdasági versenyképessége szempontjából.

Ami a Gotthárd-alagút (németül Gotthard-Tunnel) történetét illeti, a közúti alagút az Alpokon átkelő Zürich-Milánó útvonal részét alkotja. (ez Európa egyik legforgalmasabb közlekedési útvonala.) Sokáig csak a 2108 m magas Gotthárd-hágó biztosította az összeköttetést Uri és Ticino kantonok, a Reuss és a Ticino völgye között.

A hágó azonban a téli időjárás miatt csak júniustól októberig járható, ezért szükségessé vált az alagút építése. Az első vasúti alagutat 1872-1881 között építették meg, ezt egy évszázaddal később ez a közúti (autópálya-) alagút követte. A korszerű vasúti közlekedésnek megfelelő most átfúrt második vasúti alagút (vagy bázisalagút), a tervek szerint 2017-re készül el.

A közúti alagút a világon a 2. leghosszabb ilyen alagút, hossza 17 km, Göschenent és Airolót köti össze. Az A2-es autópálya halad át rajta. 1980. szeptember 5-én adták át a forgalomnak. Építésekor 53-an vesztették életüket. 2001. október 24-én alagúttűz miatt 11-en vesztették életüket. A balesetek megelőzése érdekében 80 km/h-s sebességkorlátozást és 150 m-es követési távolságot írtak elő az alagútban. Igen jelentős a teherautóforgalom (napi mintegy 3500 kamion halad át az alagúton).




 
 
[ 4859 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x