HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-22
Címlap / Otthon / Jön a baba! Mit egyek?

Jön a baba! Mit egyek?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-22

Megtudtad, hogy gyermeket vársz? Életed legszebb feladatára vállalkoztál, ami azonban felelősséggel is jár. Ez pedig már most elkezdődött. Az ételeidből nyeri a gyermeked a fejlődéséhez szükséges tápanyagokat. Ha hiányt szenved, akkor tőled veszi el a szükséges dolgokat. A magad és magzatod egészsége érdekében egyáltalán nem mindegy, mi kerül a tányérodra. 

 

A várandósok étrendje nem a mennyiségi, hanem a minőségi étkezésről szól. Nem kettő helyett kell enni, csupán a tápanyagok mennyiségét kell növelnünk, és formálnunk úgy, hogy a babánk minél egészségesebbé váljon.

A várandósság alatt az „ideális” súlygyarapodás mértéke 10-12 kg. Ha a terhesség kezdetén a kismama túlsúllyal rendelkezett, akkor ez a súlygyarapodás csak 9-10 kg legyen.  A súlygyarapodás mértéke kezdetben lassú, 1-10 hétig heti kb. 115 g, majd ezt követően 30 héten át heti 300 g.

Mi teszi ki ezt a súlygyarapodást?
  • A méhben fejlődő magzat súlya
  • Méhlepény
  • Magzatburok, magzatvíz
  • A méh és az emlő mirigyállományának megnövekedése
  • Vérmennyiség megszaporodása
  • Zsírlerakódás

A várandósság idején kb. 300 kcal-val kell többet fogyasztania naponta a kismamának. Ez kb. 2 zsemle energiatartalma. Ebből is látszik, hogy nem kétszer annyi mennyiségre van szükség, inkább bizonyos tápanyagok megnövelt bevitele szükséges.

Milyen tápanyagból kell mindenképpen többet fogyasztania a kismamának?
  • 25-30%-kal több a szükséglete az A-, B-, C-, E-, vitaminokból, a jódból és a cinkből.
  • 15-60%-kal is megnövekedhet a fehérje iránti igény.
  • 50%-kal növekszik az igény kalciumból, foszforból és magnéziumból.
  • 200%-os, vagyis dupla mennyiségre van szükség folsavból, és jelentős az igény D-vitaminra is.

Ez a mennyiség gyakori, kis étkezésekkel, változatos alapanyagokkal fedezhető.

A terhesség alatt számos panasz is előfordulhat. Ilyen a hányás, hányinger, székrekedés, gyomorégés, tachykardia, kívánósság, aluszékonyság. Mit tehetünk ezek enyhítésére?

Hányinger:
A várandósok 70%-ánál tapasztalható. Felkelés előtt keksz, kétszersült fogyasztása javasolt. Ha az állandó, gyakori hányások miatt biztosak lehetünk benne, hogy nem sikerült megfelelő mennyiségű folyadékot, ételt bevinnünk, mindenképpen forduljunk orvoshoz.

Székrekedés: A terhes anyák 50%-a tapasztalja. Megnövelt zöldségfogyasztással, napi 2 liter folyadék bevitelével, magas rosttartalmú péktermékek fogyasztásával enyhíthetünk a panaszokon.

Tachycardia: Gyakori kis étkezés javasolható, és a puffasztó hatású alapanyagok kerülése.

Kívánósság: Próbáljunk egészségesebb ételeket választani, korpás kekszet, gyümölcsöt rágcsálni.

A terhesség alatt az alkohol fogyasztása nem megengedett, a dohányzás tilos!


Kovács Judit
dietetikus






 
 
[ 2893 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x