Karácsony azoknak is, akik szomorúak
hirdetés
Címlap / Psziché / Karácsony azoknak is, akik szomorúak

Karácsony azoknak is, akik szomorúak

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-06-13

Akik hajléktalanok, akiknek nem telik fára, szaloncukorra, ajándékra, de még egy finomabb vacsorára sem, s akik egyedül élnek és magányosak. Singer Magdolna cikke. 


Rendezvénynaptár
Karácsony a Kisjézus, a Fény születésének ünnepe, és persze a családi örömöké. Szeretet, vidámság, gyerekek ujjongása, ünnepi dísz, finom ételek, csupa olyasmi, ami megmelengeti a szívünket. Annál inkább szokás gondolni azokra is, akiknek nincs részük az általános örömben.

Azokra, akik hajléktalanok, azokra, akiknek nem telik fára, szaloncukorra, ajándékra, de még egy finomabb vacsorára sem, és azokra, akik egyedül élnek és magányosak. 

De szóljunk most azokról, és azokhoz, akik a fent felsoroltak közé  nem tartoznak, mégis nehéz a szívük. Vannak, akiknek nagyon fájdalmas ez az időszak, mert súlyos beteg egy családtagjuk, és a miatta való aggodalom beárnyékolja az ünnepvárás időszakát. És vannak olyanok is, akik már nem aggódnak, mert már nincs miért, kiért, elveszítették azt, akit nagyon szerettek. A gyász fájdalma miatt félve gondolnak az ünnepre: vajon milyen lesz Nélküle, vajon hogyan vészelik át az ünnep napjait?

Neked szeretnék tehát valamiféle segítséget nyújtani, neked, akiknek nehéz a szíved, vagy mert beteg a hozzátartozód, vagy elveszítetted őt.


Nincs könnyű dolgom, hiszen igen nagy a fájdalom. Azt tapasztalom a sok éves hospice-és gyásztanácsadói munkámban, hogy a legtöbb, ami segít ilyenkor, az az erő, ami a családi, baráti kapcsolatokban rejlő emberi szeretetben lakozik. Akkor is, ha nincs szó, ha csak hallgatni tud, aki segíteni szeretne, akkor is, ha rengeteg a tétovaság és melléfogás, ha bice-bócára sikerül az igyekezet. Sokszor már a szándék is felmelegíti a bajba került emberek szívét. Te magad is közeledhetsz mások felé, olyanok felé is, akik zavarukban nem találják az utat hozzád. Majdnem minden esetben az szokott kiderülni, hogy az elkerülés, vagy az elhangzott suta, bántó megjegyzés csak a mai kultúránkra jellemző rettenetes zavar következménye, ami a súlyos betegség, a halál, és a gyász körül van. Bátorítalak, legyél te a kezdeményező!

Családtagok közt is lehet a titeket ért veszteség stressze miatt csendes neheztelés, ami miatt nem tudtok összekapaszkodni, és egymást segíteni a bajban. Beszéljétek ki az érzéseiteket, és próbáljátok megérteni a másikat, hiszen neki sem könnyű.

Ha beteget ápolsz, akkor engedj meg magadnak pihenést is, szabadságold magad néhány órára, vagy akár napra. Ezt sokan nem merik megengedni maguknak, szeretetből, lelkiismeretük hangja miatt. Pedig ha belegondolsz, felismered, hogy maga a beteg is veszít azzal, ha te nem pihened ki magad, testileg, lelkileg, hiszen képtelen vagy ugyanolyan türelemmel lenni iránta, mintha néha egy kis lélegzetnyi időhöz jutottál volna. Kérj meg valakit a családból, vagy ha megengedheted magadnak, fizess meg egy segítséget alkalmanként.

Ha gyászolsz, akkor az alábbi néhány feladattal próbálok neked segítséget nyújtani. A gyász velejárója többnyire a harag és az önvádlás. Hogy tisztázd, milyen érzelmek dúlnak benned ezzel kapcsolatban, végezd el az alábbi feladatokat.

Ha haragszol, ki/kik ellen érzel haragot?

Miért érzel haragot?

Van-e valamiért bűntudatod?

Írd össze, mi miatt vádolod magad? Írd le azt is, mi támasztja alá, hogy „jogos” a bűntudatod? Mit mulasztottál? Mi az, amit megtettél, de nem kellett volna? Mit mondtál, vagy nem mondtál? Amikor mindent összeírtál, egyenként mondd ki az önvádlásaidat, jó hangosan!


Ha hallod ezeket a „bűnöket”, meghallod benne azt is, hogy ezek többnyire nem valós hibák, illetőleg egy hang megszólal benned, amely a védőügyvéd szerepét veszi át
. Felismered, hogy nem tartható sokáig, nem hiteles ezekkel áltatnod magad, ezek valami helyett vannak, mivel nem akarsz a valósággal szembenézni. A veszteséget ekkor valóságosabban látod és mind a halált, mind az elveszített szeretteddel való kapcsolatodat valóságosabbnak érzékeled. Töprengj el azon is, létezik-e olyan bűnöd, amit szándékosan követtél el? Bűn-e, amit nem szándékosan követtél el, vagy valamilyen hibás lépés, amit az akkori tudásod alapján, a legjobb szándékkal tettél meg?



Ha meghal valakink, akit nagyon szerettünk, a legfájdalmasabb, hogy nem tudjuk elmondani számára már, amiket szeretnénk, amik bennünk rekedtek.
Pótolhatóak ezek az alábbi gyakorlatokkal. Ne becsüld le az erejüket, meg fogod látni, hatással lesznek rád, olyan, mintha valóban kapcsolódnál az eltávozott hozzátartozóddal.

Írj „bárcsak” szóval kezdődő mondatokat.

Bárcsak…… Bárcsak… Bárcsak… Bárcsak… Bárcsak… 

Kélek, ne haragudj, amiért….. Bocsáss meg, mert…. Ne haragudj

Mit felelne szeretett halottad ezekre a mondatokra?


Addig folytasd, amíg  mindent el nem mondtál, amíg ki nem üresedtek a gondolataid. 

Ha a gyakorlatok elindítottak benned új gondolatokat, érdemes azokat papírra vetned. A naplóírás különben is sokat segít a gyász nehéz időszakában. Kívülre teszed a benned kavargó gondolatokat, tisztábban, világosabban megláthatod az érzelmeidet és az egész folyamatot, amelyben haladsz. 

Kívánok lelki békét, elfogadást, és minden fájdalom ellenére is szeretetteljes, örömteli Karácsonyt!


Singer Magdolna
Az idézett feladatok a Vigasztalódás a gyászban - című Gyógypakkból valók.

Képek:
piqs.de: Steve Jurvetson - Warm Fuzzies
piqs.de: beatschmiede - Brown Eyed Girl 2



 
 
[ 4118 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x