HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-18
Címlap / Showbiznisz / Rippel Viktor motorja felrobbant, Rippel Ferencet a szalagkorlátnak lökték

Rippel Viktor motorja felrobbant, Rippel Ferencet a szalagkorlátnak lökték

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-18

A gyorsasági bajnokság V. futamát a Slovakia Ringen rendezték, ahol a bajnokság résztvevői első alkalommal versenyeztek. Évek óta nem látott izgalmakat élhettek át az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság nézői. Népes rajtrácsok, váratlan sikerek és megjósolhatatlan műszaki problémák jellemezték a bajnokság szombati napját. A Rippel fivérek kivételes teljesítményt nyújtottak itt is, főként Rippel Ferenc, aki a legjobbakkal azonos köridőket futott. 

 

Ideális versenyidőjárás fogadta a Gyorsasági OB túraautós mezőnyét szombaton a Slovakia Ringen. Késő délutáni napsütés mellett, kellemes hőmérsékletben rendezték meg a bajnokság V. fordulóját.

A jelenlegi nevezők közül kevesen emlékeznek arra, hogy a magyar bajnokságban mikor fordult elő utoljára, hogy egy futamban indították el a túraautós mezőny összes géposztályát, 1400 ccm-től, a 3500 ccm fölötti kategóriáig. Együtt állhatott fel a rajtrácsra a Kalaschnikow Nagytúraautók és a Harvestr Kistúraautók mezőnye, megtűzdelve a Seat Leon Kupa három benevezett autójával, valamint hat külföldi versenyzővel.


Bódis Kálmán (Fotók: Kisgyörgy Mónika)

A magyar mezőny után késleltetett rajteljárással ugyan, de szintén egyazon futamban rajtolhatott el az osztrák Young Timer bajnokság mezőnye, folyamatos látnivalót biztosítva ezzel a nézők számára, az amúgy is jól belátható újépítésű versenypályán.

Ami a magyar mezőnyt illeti, történt némi változás az első két versenyhétvégéhez képest. Az F+3500 ccm-es kategória tavalyi bajnoka, Horváth Zsolt nem a Ferrarival nevezett erre a hétvégére - mint mondta, először ismerkedni szeretett volna a pályával, mivel jobb autóval sem autózott volna lényegesen gyorsabban -, hanem a régi, turbós Seat Leonnal, amivel ezen a hétvégén csak az F-3500 ccm-es géposztályban szerezhet pontokat.

Amennyiben a bajnokságon résztvevő Bódis Kálmán jó eredményt ér el, Horváth Zsolt számára kevés esély marad a címvédésre.


Tukora István

A Proex Motorsport háza táján nem ez volt az egyetlen meglepetés. A choppolt (levágott) tetejű Renault Clioval nem Dr. Grigalek Gábor nevezett az F-1600-as géposztályban, hanem a csapatvezető-tulajdonos Szabolcs Róbert.

A magyar versenyzők számára kissé szokatlan és zsúfolt rajtfelállás ellenére problémamentesen indult a verseny.

A pole pozícióból induló Walter Csaba (Porsche 911) már a rajtnál elvesztette elsőségét, és a második helyről rajtolt Zdeno Mikulásko (Porsche 997 Cup) került az élre. A harmadik helyről rajtoló Bódis Kálmán (Porsche 911 GT3) megtartotta pozícióját (a gyorsasági autóversenyzés örökös fenegyereke, közvetlenül a túraautók versenye után, vendégpilótaként lépett újra pályára, ezúttal egy formula autóval). A negyedik helyet Florian Renauer (Ginetta G50) szerezte meg, míg az ötödikre Szamosvári Béla (Porsche 977) ugrott fel, aki a tizedik rajtkockából vágott neki a 25 perc+1 körös versenynek. Őt Zentai Sándor (V8 STAR Jaguar) követte. Zentai már a második körben megelőzte Szamosvári, azonban nem sokkal később megpördült, aminek eredményeként a mezőny fele elment mellette.


Eszenyi László

Ezután Szamosvári Béla váltóvezérlő elektronikája is meghibásodott, ezért hol lelassult, hol pedig saját tempójában tudott haladni. A versenytávot teljesíteni tudta, de közben kétszer is járt boxban.

Az élen a futam végéig nem változott a sorrend, és bár Walter Csaba végig üldözte Zdeno Mikuláskot, de igazán támadási pozícióba nem tudott kerülni. A befutónál Zdeno, Walter, Bódis volt az abszolút sorrend.

Mivel Zdeno nem nevezett a magyar bajnokságba, ezért az OB I/1-es kategória (Kalaschnikow Nagytúraautók) abszolút sorrendje a következőképpen alakult: 1. Walter Csaba, 2.   Bódis Kálmán, 3. Florian Renauer.

A mezőny hátsóbb régióiban az I/2 kategória (Harvestr Kistúraautók) autói küzdöttek egymással. Sokáig Gáspár Csaba (Alfa Romeo 156 ) és Németh András (Alfa Romeo 155) haladt a 2000 ccm-es kategória élén, de később Németh Alfája lelassult. Mint később kiderült, eltört az autó féltengelye, ezért visszaesett a mezőny közepére.


Rippel Viktor

Az F-1600 ccm kategóriát a rajt pillanatától kezdve Walterné Dancsó Adrienn (Opel Astra) vezette, őt Nagy Norbert (Ford Fiesta) és Szabolcs Róbert (Renault Clio) követte. A verseny második felében Szabolcs Róbert megelőzte Nagy Norbit, és a verseny végéig már nem engedte ki kezéből a géposztály második helyét.

Mivel Mink Zoltán (Honda Civic) és Mohácsi Ákos (Suzuki Swift) lekésték a rajtot, így mindketten a box utcából voltak kénytelenek rajtolni. A sors iróniája, hogy mindketten a negyedik körben voltak kénytelenek feladni a versenyt. Mink Zoltán hatalmas füstfelhőt eregetve gurult a pálya szélére. Neki a motorja ment tönkre, míg Mohácsi kevésbé látványosan, egyszerűen csak félreállt. Neki a féltengelye törött el. Az OB I/2 (Harvestr Kistúraautók) kategória abszolút befutója Gáspár Csaba volt, őt követte Walterné Dancsó Adrienn, majd Szabolcs Róbert.

Az F-1600 ccm kategória befutási sorrendje: 1.Walterné Dancsó Adrienn, 2. Szabolcs Róbert, 3. Nagy Norbert.

A Seat Leon Kupában nevezett három versenyző közül Kazár Miklós végig vezette a versenyt Solti Attila előtt. A harmadik Seatos Gál Szabolcs már az első körben feladni kényszerült a versenyt.


Rippel Ferenc

Kazár a verseny vége felé összeütközött a Skodás Petr Fulinnal, aminek következményeképpen a bal első kereke lassan ereszteni kezdett, majd az utolsó körben teljesen szétszakadt, így visszaszorult Solti mögé a második helyre.

Az idei Genex Suzuki Bio Kupa ötödik futama hatalmas meglepetést okozott. Kétségkívül az év legizgalmasabb küzdelme volt látható a versenypályán, amelyet a csapatok együtt izgultak végig a nagy számban kilátogatott közönséggel. Már az első kanyarban összekeveredtek a helyezések, hiszen az első sorból rajtoló ifj. Ficza Ferenc visszacsúszott a hetedik helyre, Tim Gábor az ötödikről fellépett a harmadikra, míg Bús Edina másodikként vette a "célegyenes ráfordítót". A hátsóbb régiókban Major Benedek, Lévai Zoltán és Lackó Lehel ütközött, de több kisebb koccanás is történt a helyezkedés közben.

Az ötödik körben ifj. Ficza Ferenc megérkezett a második helyért küzdő Tim Gábor és a harmadik helyen lévő Bús Edina mögé. A célegyenes végén ifj. Ficza Ferenc kettős szélárnyékból próbált minél közelebb kerülni, de sajnos ütközött Tim Gáborral, aki kipördült a pályáról, és az utolsó helyre esett vissza.

Egy körrel később ifj. Ficza Ferenc megelőzte Bús Edinát, így már a második helyen száguldott. Bittmann Attila, RCM-es pilóta a negyedik helyen tartotta magát, de nem volt lehetősége beleszólni a dobogós helyek alakulásába.


Rippel Viktor VIP2-es autója a nyolcadik körben, a célegyenesben adta meg magát (felrobbant a motorja), miközben a VIP1-es autóval versenyző Rippel Ferenc már a kilencedik helyen autózott. Az első néhány körben egymással viaskodtak, de később a mezőny őket is szétválasztotta. Rippel Ferenc időeredményei rendre a legjobbak között voltak. Sajnos egy kisebb koccanás miatt a pilóta szalagkorlátnak ütközött, ezért feladni kényszerült a küzdelmet. Ugyanebben a körben Major Benedek is kénytelen volt feladni a küzdelmet, mivel egy leszakadt spoiler-en megcsúszott az autója, így ő is a kavicságyban kötött ki.

Tim Gábor az utolsó helyről sikeresen visszakapaszkodott a hatodik helyre, így megtartotta az esélyeit egy jó vasárnapi küzdelemre. Az ötödik helyen Lévai Zoltán végzett, akire ez a kalandos verseny igen nagy hatással volt, ugyanis életében harmadik alkalommal versenyzett.

Bárkovics Zoltán és ifj. Ficza Ferenc harcát Bús Edina fedezte, mivel harmadik helyét senkinek sem volt hajlandó átadni

Az első helyért az utolsó méterekig folyt a harc ifj. Ficza Ferenc és Bárkovics Zoltán között. ifj. Ficza Ferenc mindössze 232 ezred másodperc hátránnyal a második helyre szorult vissza. Ezzel szemben Bárkovics Zoltán rajt-cél győzelmet aratott, amivel megerősítette vezető szerepét a bajnokságban.

A Rippel testvérek a nagyszerű versenyzésüket követően egy rögtönzött bemutatót tartottak a közönségnek. A nem mindennapi látvány hatalmas ovációt váltott ki a jelenlévőktől a boxutcában.

A vasárnapi futamon az első nyolc helyezett fordított sorrendben indult, ami újabb izgalmas futamot helyezett kilátásba.

A BMW 325i Challenge ezen a napon kizárólag szabadedzést, illetve időmérő edzést tartott. Kovács Tamás címvédő motorját utolsó pillanatban szerelték be autójába, ezért a szabadedzésen nem is tudott tiszta kört autózni, mialatt Strider Zoltánnak is akadtak gondjai, ugyanis a slick gumi olyannyira letapadt, hogy kitört a bal hátsó kereke. Az időmérő edzésen már jobban remekelt, amit a magyar mezőnyben való legjobb időeredménye is tükröz. Vasárnap reggel ők nyitották meg a versenynapot, majd közvetlenül ebéd után megtartották második versenyüket ezen a napon, amely egyben a bajnokság VI. futamát jelenti számukra.

Tukora István első helyezést ért el a formula autók e hétvégi első versenyén. "Nagyon élveztem ezt a futamot, bár az eleje igen nehéz volt, még életemben nem volt ilyen szoros első három-négy köröm. Egy-két méter távolságra autóztunk egymástól, még a célegyenes végénél is, ahol 250 km/h-val mentünk, miközben Eszenyi Lászlóval újabb élvezetes küzdelmet folytattunk. A hosszú egyenesek miatt szélárnyékból előztem, azonban a következő körben László ugyanígy visszaelőzött. A lekőrözött autók kicsit feltartottak, ezért a nehezen megszerzett előnyt behozták a többiek, de végül sikerült annyi előnyre szert tennem, hogy első helyen érjek be" - nyilatkozta István.

Eszenyi László az időmérő edzésen megszerezte a pole pozíciót, amely többek között a jól eltalált guminyomásnak volt köszönhető. Ezen a pályán ez különösen fontos, mivel itt csak nagyon gyors kanyarsebességgel és kemény féktávolságokkal lehet versenyezni. A versenyen már új gumikkal indult, amelyekben felmelegedés után nagyobb nyomás keletkezett, mint az időmérő edzésen, így nem tudott olyan tempóban haladni, ahogy az előző napon tette. "Nagyon tetszett a pálya, van két-három olyan kanyar, ahol el kell hinni, hogy elfordul az autó, mert a szabadedzéseken először csak négyes sebességben kanyarodtunk, ami kb. 160 km/h-át jelent, majd elkezdtünk hinni, így hatodikban 200 km/h feletti kanyarsebességnél már jóval nagyobb hatása volt a leszorító erőnek, amely segítségével sikeresen tudtuk venni a kanyarokat. Kiélezett küzdelmet folytattunk Tukora Istvánnal, de végül nem sikerült az első helyet megtartanom, második lettem, azonban holnap újra lehetőségem győzni."

Chanoch Nissany a negyedik helyről indult. A verseny egész ideje alatt üldözte az elöl haladó párost, ám bárhogyan próbálkozott nem tudott fogást találni rajtuk. Állandó jelleggel támadta őket, néha előrébb került, azonban hamar visszaelőzték. Az utolsó néhány körben már türelmetlenebb volt, ami miatt az egyik kanyar előtt el is fékezte a gumiabroncsokat. Előrébb nem tudott jutni, ellenben a harmadik helyét stabilan tartani tudta. "Ez egy új versenypálya, ami nagyon jótékony hatással van a versenyzésre. Ilyenkor mindig átállítjuk az agyunkat, hogy tiszta  elmével koncentráljunk az újdonságokra. Személy szerint én imádom a kihívásokat, igaz most a harmadik helyen értem be, de néha, amikor jól versenyzel, a többiek jobbak! Ez alkalommal nem tudtam megelőzni az előttem haladókat."

 





 
 
[ 2325 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x