Stresszes és fáradt? Agyfrissítő technikák, hatékony szerek...
Címlap / Szépség-Egészség / Stresszes és fáradt? Agyfrissítő technikák, hatékony szerek

Stresszes és fáradt? Agyfrissítő technikák, hatékony szerek

Agytornáztatás ás alternatív szerek
HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2022-06-30

– És felnőttkorban mi a teendőnk?
–Az agy tornáztatását, az egész életre szóló tanulást idejében kell elkezdeni, akárcsak a mozgást és az egészséges táplálkozást. A szellemünknek kell fiatalnak maradnia. Környezetemben 70-es, 80-as éveiket taposó emberek számítógépeznek, interneteznek. Megtanulnak megfelelni az új kihívásoknak. Mások 30-40-50 évesen az „öreg vagyok én már ehhez”, „az én agyam már nem fog” kezdetű mondókát fújják, miközben elfecsérlik értékes képességeiket. Ők az egyén statikusságában, megváltoztathatatlanságában hisznek. Az ilyen ember előbb hal meg lélekben, mielőtt eltemetnék.

Tanulni, pihenni, regenerálódni, sportolni kell, hogy elevenek maradhassunk. Ebben segíthetnek az agytréning mentális egészségre ható információi.

Aki fogyókúrára adja a fejét, beszéljen orvossal, dietetikussal az étrend összeállításáról, vagy az esetlegesen szükségessé váló fehérje-, vitamin-, ásványi anyag-kiegészítésekről, hogy elkerülje a károsodásokat. Fontos a rendszeres testmozgás – ezt, mielőtt belekezdünk, orvosi vizsgálat előzze meg –, a napi 7-8 órás alvás – vannak irigylésre méltó emberek, akiknek 2-3 óra is elegendő –, lehetőleg minél korábbi lefekvéssel.

Fáradtságunkért, energiátlanságunkért a feszített munkatempón és a felgyorsult életritmuson kívül mi is felelősek vagyunk. Arról is mi tehetünk, ha késő estig, akár hajnalig tévézünk, ha dohányfüstös szobában fekszünk le egy-két üvegnyi sör, vagy nehéz étkezés után. Az elhízás, a feleslegesen cipelt kilók ártanak testünknek és lelkünknek is.

A rostfogyasztás mérsékelt növelése csökkenti éhségérzetünket. Ennek az idegrendszerre gyakorolt közvetett hatását is megtapasztalhatjuk – a teltségérzetet az emésztőrendszer receptorai közvetítik –, de még érdekesebb, hogy a búza gluténjéből vagy a tej kazeinjéből képződő opiátok az agy jóllakottsági központjára hatnak. A teljes kiőrlésű gabonakészítményeknek nagy szerepük van a fogyókúrában is. Ha egészségügyi problémáinkkal, elhízásunkkal nem vagyunk képesek magunk megbirkózni, forduljunk szakemberhez, s kerüljük az önjelölt tanácsadókat.

– Sokan csak kávéval képesek felkelni.
– Az egészségre káros szenvedélyek elengedéséhez tiszta tudatra volna szükség. Csak akkor tudja mérlegelni az ember, hogy mi az, ami kell neki és mi az, ami nem, ha képes a gondolkodását kontrollálni. Véleményem szerint agytréninggel és a fenti tanácsok követésével fokozatosan leszokhatunk szervezetünk mérgezéséről – melynek elhagyása eleinte fáradtsággal és fejfájással járhat, de ez pár nap után eltűnik.

Hogy miért érdemes önmagunkat méregteleníteni? Mert ezek a káros anyagok idegességünk és szorongásaink okozói. A túlzott koffeinfogyasztással a kalcium-ürítést is növeljük, ami különösen a nőknél fokozza a csontritkulás rizikóját. „Minden csésze kávé 100 mg-al emeli a kalciumszükségletet.” Természetes életritmusunkat nem tanácsos felborítani.

Egyesek alternatívaként guaranát, ginzenget, ma-huangot használnak, melyek közül a mérsékelt ginzeng-fogyasztás még megengedhetőnek mondható egészséges emberek számára, de a többit teljesen mellőzni kell. Különösen az efedrint és rokon vegyületeit tartalmazó ma huang-Ephedra sinica, bitter orange-Citrus aurantinum és hasonló „gyógynövényeket” tartalmazó, termogén néven is futó étrendkiegészítőkre-fogyasztószerekre kell ügyelni: ezekbe akár bele is halhatunk. Ezt a szakirodalomban számtalan példa bizonyítja. Koffeintartalmúak a guarana, kola nut, green tea és maté növények: ezeket ismerni, de általában kerülni kell. Az új termogén keverékek élénkítőként csak koffeintartalmú növényi részeket tartalmaznak, kevésbé veszélyesek, de nem ajánlottak.

Amennyiben valóban nagy szellemi vagy fizikai igénybevitelnek vagyunk kitéve, a gyógyszertárakban kapható L-glutaminsav és L-aszparaginsav aminosav tartalmú Reergin készítmény segíthet; levertségünket, fáradtságunkat az L-tirozin tartalmú Tyrosine készítmény csökkentheti, a stresszhelyzetek elviselését javíthatja. A hatások a glutamát és aszpartát neurotranszmitterek – idegi átvivőanyagok – képzésével, s a tirozin noradrenalinná és dopaminná alakulásán keresztül váltódnak ki. Ez kitolhatja a fáradtság bekövetkeztét, káros mellékhatások nélkül – természetesen a vesebetegek és más komoly betegségekben szenvedők használat előtt kérjék ki orvosuk tanácsát. A fizikai és szellemi fáradtságot az idegsejtek által is közvetlenül felhasználható szőlőcukor mérsékelheti, elősegíti a tanulási és emlékezési folyamatokat. Pozitív hatások valóban jelentkezhetnek, ám még sok vizsgálatra van szükség ezeknél az anyagoknál, hogy a felhasználás lehetőségeit és a mennyiségeket pontosabban meghatározzák.(A cikk nem ért véget. Lapozzon tovább!)

 

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


Cikkünk folytatódik, lapozz!
 
 
[ 9937 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x