10 tipp, hogy fittek legyünk ősszel is
Címlap / Szépség-Egészség / 10 tipp, hogy fittek legyünk ősszel is

10 tipp, hogy fittek legyünk ősszel is

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-08-03

A szakértők szerint az ősz a legalkalmasabb évszak arra, hogy formába lendüljünk. Ha már ilyenkor elkezdjük a testmozgás bármelyik formáját, a téli ünnepek alatt már gyakorlottak leszünk, nem akkor kezdünk elgondolkodni, mihez is kezdhetnénk. 


Rendezvénynaptár
1. Használjuk ki az időjárást!
A napsugaras, de mégis hűvösebb idő, az almafák illata, az avar, és sorolhatnám. Ideális körülmények sétához, hegymászáshoz, kerékpározáshoz. Kajakozni, kenuzni is lehet még, vagy bármilyen kedvünkre való testmozgást végezni a szabadban.

2. Törjünk ki a hétköznapokból!
Gondolkodjunk el azon, mi is az, amit szerettünk volna megtanulni, de valamiért nem jött össze: tánc, sport, hullahopp karika… Nem véletlen kezdődik az iskola is ősszel. Tökéletes idő a kezdéshez. A szakértő szerint, ha valami újat tanulunk, annak elvégzése kevesebb kalória elégetésével jár. Ha ősszel látunk neki, nyáron már mesterei leszünk a témának, akkor már több kalória ég, pont jókor a fürdőruha-szezonra. 

3. Nézzük aktívan a TV-t!
A készülék előtt végezhetünk olyan gyakorlatokat, melyek nem zavarnak a képernyő zavartalan bámulásában. A reklámok alatt lehet felüléseket vagy fekvőtámaszokat nyomni, használjuk ki a sokszor dühítően hosszú reklámidőt.

4. Építsük be a mozgást mindennapjainkba!
Már mindannyian ismerjük a régieket: parkoljunk messzebb a céltól, inkább lépcsőzzünk a liftezés helyett, ebédidőben sétáljunk. De íme két ötlet:

A. Míg gyerekeink edzenek, mi is mozogjunk, ahelyett, hogy olvasnánk, vagy meglátogatnánk valakit a közelben.

B. Kollégáinkkal történő megbeszéléseinket folytathatjuk séta közben, ahelyett, hogy az asztalnál történne. Így még jobb ötleteink is támadhatnak. 

HarmoNet tipp: Stresszes hatások ősszel: a hajhullás >>

5. Fiatalodjunk meg!

Az ősz tökéletes időszak a test, a lélek megújulására. Testmozgás után menjünk el egy masszázsra. Meditáljunk – ha nem tettük volna még, tanuljuk meg! Iratkozzunk be valamilyen művészeti tanfolyamra. Ne csak a testünket eddzük, az elménket is pallérozzuk olyan tevékenységekkel mely mind a testi, mind a lelki jólétünket szolgálja.

6. Tartsuk be a 30 napos szabályt!
A szakértő szerint szervezetünknek körülbelül négy hétre van szüksége az új körülményekhez való alkalmazkodáshoz. Ezért nem szabadna semmilyen új kezdeményezést feladni egy hónapon belül, ha nehéznek tűnne eleinte. Utána már gyerekjáték lesz az egész!

7. Törekedjünk a három K-ra!

Bármilyen fitness program sikere a következetességben, kényelemben és kötelezettségben rejlik. Először is legyünk elkötelezettek, mert célunkat csak akkor érhetjük el, ha nem találunk kifogásokat. Tipikus, mikor az ember az időhiányra hivatkozik. Amit tényleg szeretnénk megtenni, arra találunk is időt. A kényelem azt jelenti ebben az esetben, hogy keressünk egy közeli edzőtermet, vagy válasszunk olyan tevékenységet, melyet otthon, időhöz kötöttség nélkül könnyedén el tudunk végezni. Találjunk olyan időszakot, mikor senki nem zavar bennünket. Érdemes ilyenkor mobilunkat is kikapcsolni, vagy legalábbis lehalkítani. És végül a rendszeresség. Ha csak napi 10 percet fordítunk egy új gyakorlatra, az is tetemes változást tud hozni életminőségünkben. Hatásosabb napi néhány perc, mint heti pár óra.

HarmoNet tipp: Amire nehéz rávenni magad: a sport - válassz megfelelőt! >>

8. Ne riasszon el a sötétség!

A rövidebb nappal ne legyen akadály! Csak azért, mert még sötét van kora reggel, vagy a munka utáni órákban, nyugodtan sétálhatunk, futhatunk, bicajozhatunk. Viseljünk fényvisszaverő mellényt, és tartsunk magunknál egy könnyebb zseblámpát.



9. Öltözzünk rétegesen!

Ha a szabadban sportolunk, feltétlen viseljünk több réteget. A testhez legközelebbi legyen nedvszívó, így az izzadtságtól nem fázunk. A következő legyen egy melegséget tartó réteg, a harmadik pedig egy védőréteg, széldzseki vagy esőkabát, az időjárástól függően. A napszemüveg sem elhanyagolható, az UV sugarak még őssze l is károsak, szemünknek védelemre van szüksége még ebben az évszakban is.

10. Találjuk meg motivációnkat és céljainkat!
Amennyire egyéniségek vagyunk minden téren, úgy motivációink és céljaink is különböznek. Meg kell találni azt a testgyakorlást vagy táncot, melyet tényleg élvezünk és kedvvel tesszük. Tűzzünk ki reális célokat és valósítsuk meg. És ne feledjük: a legtöbb értékes dologért meg kell dolgoznunk.

Dékány Márta
Képek: Piqs.de
Képforrás: Canva Pro adatbázis.



 
 
[ 3352 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x