10 ötlet, hogyan ússzuk meg az ünnepeket gyomorfájás nélkül...
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / 10 ötlet, hogyan ússzuk meg az ünnepeket gyomorfájás nélkül

10 ötlet, hogyan ússzuk meg az ünnepeket gyomorfájás nélkül

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-05-06

A Karácsony ünnepéhez hozzátartoznak a finom és bőséges ételek. Ha átgondolt menüvel készülünk, és betartjuk az alábbi jótanácsokat, nem kell lemondanunk a finomságokról és a gyomorfájást is megúszhatjuk. 


Rendezvénynaptár
Legfontosabb lépés a bevásárlás, hiszen itt dől el, hogy az egyes élelmiszerekből mennyi kerül az asztalra. A bevásárlást tervezzük meg okosan és tartsuk szem előtt a következő alapelveket:

1. Mindig legyen az asztalon saláta! Akár önálló fogásként, akár köretként, de salátával az ünnepi asztal is színesebb. Dobjuk fel a tányérunkat piros paradicsommal, zöld uborkával és más színes zöldségekkel!

2. A desszert mellé tálaljunk fel gyümölcsöt is, hiszen édességnek nem csak a sütemények jók. Szeljünk fel almát, banánt, narancsot és tálaljuk ízlésesen, meglátjuk, nagyobb népszerűségnek örvendenek majd, mint gondolnánk. Rengeteg bennük a vitamin, sőt a rostok az emésztést is segítik.

3. Őrizzük meg a karácsonyi halvacsorák hagyományát! Sajnos Magyarországon a családok nagy részénél a halfogyasztás csak karácsonykor jellemző, pedig az ideális az lenne, ha hetente legalább egyszer rendszeresen ennénk halat.


4. Ügyeljünk a sütemény-választékra! Készítsünk inkább gyümölcsös, vagy pudingos édességeket vajkrémesek helyett. A finomságokat készíthetjük olyan édesítőszerrel is, amelyeket a fogyókúrázók, illetve cukorbetegek is nyugodt szívvel fogyaszthatnak.

5. Próbáljunk ki zsírszegény eljárásokat! Pároljunk, grillezzünk, ha pedig sütünk-főzünk, akkor tegyük azt teflon- vagy cserépedényben, sütőzacskóban. A levesek, mártások habarásához használjunk kefirt, 12 %-os tejfölt vagy 1,5 %-os tejet.

Az ünnepek alatt nehéz nemet mondani a rég nem látott rokonok unszolásának, de ha odafigyelünk az étkezéseink elosztására és az elfogyasztott ételek mennyiségére, akkor könnyen megúszhatjuk a karácsonyt gyomorfájás nélkül.

6. Osszuk be a látogatásokat! Ha tudjuk, hogy vacsorára vagyunk hivatalosak, érdemes az otthoni ebédet kicsit könnyedebbre fogni, hogy a vacsoránál ne kelljen arra hivatkoznunk, hogy már az ebéd alkalmával jóllaktunk.

7. Ne együnk egyszerre sokat! Az ünnepi étkezésekkor figyeljünk arra, hogy naponta többször és keveset együnk, tartsuk meg mindenképpen legalább a reggelit, az ebédet és a vacsorát. Semmiképp sem szabad ilyenkor kihagyni a reggelit és az ebédet azért, hogy majd jó éhesen habzsolhassunk az ünnepi vacsorából. Teljesen biztos, hogy többet eszünk a kelleténél és túlterheljük a gyomrunkat.


8. Tegyük el későbbre! A megmaradt sütiket nem kell pár nap alatt megenni, mondván, hogy később megromlik. Amit lehet, fagyasszunk le, később is elővehetjük!

9. Mozogjunk! Ha nem megyünk messzire, inkább sétáljunk! Ha éppen nem vendégeskedünk, érdemes kicsit kimozdulni, sétálni vagy szánkózni az ünnepek alatt. Napi ½-1 óra testmozgás még jobban hozzásegít minket ahhoz, hogy Karácsony után ne félve álljunk a mérlegre.

10. Készítsünk reform ételeket! Az ételek elkészítésekor érdemes modern praktikákat alkalmaznunk, vagy pár összetevőt kicserélnünk, és máris jó pár kalóriát megspórolunk. Ez anélkül is lehetséges, hogy az ízekben kompromisszumot kötnénk.

 
Kalóriaspórolós döntések
Rántott ponty 467 kcal HELYETT Roston sült ponty 377 kcal
Majonézes burgonyasaláta 239 kcal Padlizsán saláta 119 kcal
Somlói galuska 595 kcal Gyümölcstorta pudinggal 160 kcal

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Képek:
piqs.de: Parkerman & Christie - Shrimp Cobb Salad
piqs.de: satanslaundromat - Bacon Krispy Kreme burger



 
 
[ 3771 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
/img/hirdetes/2021/baby_more.png
 
x