Egészségesen az ünnepek alatt is - mit együnk, igyunk?
Címlap / Szépség-Egészség / Egészségesen az ünnepek alatt is - mit együnk, igyunk?

Egészségesen az ünnepek alatt is - mit együnk, igyunk?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-12-10

Mi kerüljön az asztalra, hogy az ünnepek után is jó közérzetünk legyen? Gondoljunk máshogy a karácsonyra! Ha modernizáljuk az ünnepi menüt, a karácsonyi és szilveszteri vacsorák után is formában maradhatunk! 

 

Rendezvénynaptár
Az ünnepek alatt sok-sok finom, de általában magas zsír- és cukortartalmú étel kerül az asztalra, ezért sajnos gyakran kell kellemetlen „mellékhatással” számolnunk. Tudatosan válogatott hozzávalókkal, és az ünnepi menü korszerűsítésével nemcsak vacsora közben, hanem utána is jól érezhetjük magunkat.

Kezdjük azzal, hogy minél alacsonyabb zsírtartalmú alapanyagokat használunk. A kalóriadús ételek mellőzése abban is segít, hogy a desszertet is élvezni tudjuk. Amennyiben előételt is felszolgálunk, érdemes könnyed étvágyfokozókban gondolkodni. Hús és hal mellé tálaljunk gabonaféléket pl. vadrizst, vagy házi pürét (nem csak krumpliból készíthetjük, akár brokkolival vagy sütőtökkel is kombinálhatjuk) esetleg lencsét, babot, mert ezek kiváló rost-, vitamin- és ásványforrások. Alufóliával pedig egyszerűen, gyorsan, és zsírszegényen elkészíthetőek az ételek.


A megfelelő folyadékfogyasztás segít a plusz kilók elkerülésében, ezért az ünnepi időszakban különösen fontos odafigyelni arra, hogy eleget igyunk. Az ünnepi vacsoránál is fogyasszunk minél több folyadékot, elsősorban ásványvizet. A magyarázat egyszerű: a folyadékbevitel hozzájárul a jóllakottság érzet kialakulásához, s így elősegíti, hogy kevesebbet együnk. Emellett az ásványvíz-fogyasztás az ásványi anyagok felszívódásának és kiegyensúlyozásának a legtermészetesebb módja.

Az alkoholos italok is az ünnepi asztal szinte állandó vendégei. Nem is szükséges elzárkózni előlük egészségünk megőrzése érdekében, mindössze a mértékletes fogyasztásra kell odafigyelni. De meglephetjük vendégeinket egy különleges koccintanivalóval is: a szokásos pezsgő helyett kínáljunk buborékos vizes koktélt, amely alkoholmentes és kalóriaszegény.

Valóban túl késő, ha csak akkor iszunk, amikor már szomjasak vagyunk? Hogyan kerülhetjük el a dehidratáltságot a téli időszakban?
A szomjúságérzet már egy enyhe fokú, 1-2%-os folyadékhiány jele. Azonban már ilyen kismértékű veszteség is okozhat például fejfájást, fáradtság érzést és dekoncentrációt. Testünk ilyen és ehhez hasonló jelzéseire azért is érdemes figyelnünk, mert pl. sokszor valójában nem is éhesek, csak szomjasak vagyunk, amely így akár egy pohár víz elfogyasztásával orvosolható. A folytonosság pedig azért fontos, hogy állandóan „dolgoztassuk” a vesénket, amely a salakanyagok kiürítésben segít.



Az egyik fő szabály télen is a napi ajánlott kb. 1,5 liter, azaz 8 pohárnyi víz fogyasztása, amely fizikai tevékenység esetében - séta, síelés, szánkózás – bátran lehet 1-2 pohárral több is.
Különösen ügyeljünk a folyadékpótlásra, ha a szabadban tartózkodunk: hidegben a verejtékezés jelei kevésbé láthatóak, de azért szervezetünk ilyenkor is dolgozik; ez pedig folyadékveszteséggel jár. Ugyanekkora figyelmet kell fordítani az ivásra egy jól fűtött meleg szobában is, mert a száraz levegő miatt testünk gyorsabban megszomjazik. A dehidratáltság elkerülésében segít, ha figyeljük mennyi folyadék fogyott a palackból. Emellett érdemes magas víztartalmú ételeket is fogyasztunk: leveseket, lédús gyümölcsöket és zöldségeket, amelyek felmelegítenek, ezen kívül a vitaminpótlásban is segítenek.


Forrás: Kékkúti Ásványvíz Zrt.

Képek:
photostock / FreeDigitalPhotos.net
David Castillo Dominici / FreeDigitalPhotos.net





 
 
[ 2909 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x