Nem éri meg éjszakázni - fiatalon se!
Címlap / Szépség-Egészség / Nem éri meg éjszakázni - fiatalon se!

Nem éri meg éjszakázni - fiatalon se!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-09-26

Nem éri meg sokat éjszakázni fiatalon sem! A keveset alvó kamaszoknál valószínűbb a szívproblémák kialakulása életük későbbi szakaszában - mutat rá egy kanadai tanulmány. A kutatók 4 ezer fiatalt vontak be tanulmányukba, és rájöttek, hogy egyharmaduknál - akik a legkevesebbet aludtak - sokkal valószínűbb volt az elhízás, az egészségtelen vérnyomás- és koleszterinszint esélye. 


Rendezvénynaptár
Rossz alvásnak az számít, ha gondjaink vannak az elalvással és azzal is, hogy egyhuzamban végigaludjuk az éjszakát; ha nyugtalanok vagyunk éjjel, rémálmok vagy nyugtalanító álmok gyötörnek.

Miközben a felfedezés nem bizonyítja, hogy az alvásproblémák okolhatók a szívbetegségekért, az már korábban kiderült, hogy a rossz alvók kevesebb testmozgást végeznek, több időt töltenek a televízió előtt, rosszabb étrendet követnek, mint kipihentebb társaik.

Mindez igaz volt az alváshiánnyal küzdő, tanulmányban részt vett tinédzsereknél is. Ám ha a kutatók számításba vették a fenti tényezőket, a rossz alvás akkor is a szívproblémák magasabb valószínűségét mutatta. „Amikor az emberek elgondolkodnak a szív- és érrendszeri problémák kockázatán, az alvás minőségét általában nem veszik számításba – magyarázta Dr. Brian C. McCrindle vezető kutató, a kanadai, torontói gyermekkórház munkatársa. – Tanulmányunk is rámutat, hogy az alvás olyasmi, ami az emberek többségének egyszerűen nem jut eszébe. Mármint, hogy annak a milyensége is okozhat gondot.”

A Canadian Medical Association Journal-ban megjelentetett tanulmány több mint 4100 tinédzsert kérdezett meg alvási szokásairól, alvásuk minőségéről. Mindannyian egészségesek voltak, de akik a legrosszabbul aludtak, azoknál megmutatkoztak a jövőbeni szívproblémák jelei. A kamaszok 48 százaléka nemcsak túlsúlyos volt, magas vérnyomást és koleszterinszintet mértek nála. A kipihent tinédzsereknek csak 39 százaléka mutatott ilyen tüneteket.


A felfedezés aggasztó, mivel a szívproblémák rizikófaktorai felnőttkorban csak még hangsúlyosabbá válnak. Egy teória szerint a túl kevés alvásnak negatív hatásai lehetnek bizonyos hormonokra, beleértve azokat, melyek az étvágyat és a zsíranyagcserét szabályozzák. Azok, akik késő estig ébren maradnak, nagyobb eséllyel esnek neki valami kevésbé egészséges ropogtatnivalónak is, és kevesebb energiájuk lesz napközben tornázni, mozogni.

A tanulmány szerint a tinik fele kevesebb, mint 7 órát alszik naponta hétközben. S bár a 9 óra már sokkal jobban hangzik, az alvás hétvégén történő „bepótolása” sajnos nem korrigálja a hétközbeni alváshiányt. Jobb, ha a szülők távol tartják a gyermektől a különféle „serkentőket”, így a tévét, a számítógépet és a mobilt – jobb lesz az alvás, ha ezek a hálószobán kívül maradnak éjszakára – tanácsolta Dr. McCrindle.

Fontos lenne visszaszorítani a koffeines italok fogyasztását is, ami segítheti a jobb alvást. „Az egyik legnagyobb bűnös, mely felelős lehet a rossz alvásért, az energiaital - mely sajnos igen népszerű a fiatalok körében” – tette hozzá a szakember.


B.A.

Forrás >>

Kép: FreeDigitalPhotos.net
Képforrás: Canva Pro adatbázis.



 
 
[ 2810 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x