HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-22
Címlap / Szépség-Egészség / Célkitűzés az álomalakhoz vezető úton

Dr. Csábi Bettina

Célkitűzés az álomalakhoz vezető úton

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-22

Teljesen normális emberi motiváció, hogy a külsőnkből a maximumot hozzuk ki. Az emberek 3%-a éri csak el a céljait, tudtad? Mit tegyél, hogy Te is benne legyél ebben a 3%-ban? Mivel kezdjél hozzá? 

 

Tehát pár szó a célkitűzésről

Legnagyobb cél kiválasztása: ez általában mindenkinél ugyanaz, az álomalak elérése. Viszont nem mindegy, hogy ezt milyen módszerrel éred el. A súlycsökkenés képlete: kevesebb energiát vigyél be, mint elfogyasztasz. Mindenkinek más és más a szép. Egy biztos, ha csak fogyókúrázol, vagy kizárólag kis intenzitású, hosszú edzéseket végzel, esztétikailag nem kapod meg azt az eredményt, amire vágsz.

Célok preferencia sorrendbe állítása: először fogyni akarsz, aztán formálódni? Na, ez nem megy. Már az elején el kell kezdeni erősítő edzéseket is végezni, ellenkező esetben, ha sokat fogysz, lógni fog rajtad a bőr, nem leszel feszes. Nem az a cél, hogy összefogó sztreccsben, alakformáló harisnyákban jól nézzél ki, nézd meg a mai huszonévesek többségét a strandon. Ki akar úgy kinézni, mint a többségük?

Reális célkitűzés: ha átlag heti 3 edzést veszünk, amik tényleg edzések, tehát nagy intenzitású, hatékony edzésről beszélek, nem csevegésről a teremben, akkor egy nagyon jó formát össze tudsz hozni. Viszont ne akarj úgy kinézni, mint az élsportolók! Mert ők heti 10-11-et edzenek. Más a preferencia sorrendjük. De ne tévesszen meg a fitness modellek képe sem! Általában 3 héttel verseny előtt és utána 1 hétig vannak olyan formában, hogy fotózhatóak. A közösségi oldalak ezért is jók, mert azokon látszik, milyenek off-seasonben, és segíthetnek abban, hogy egy egészséges, fenntartható formát tűzz ki Te is magadnak. „Szálkásítani szeretnék, nem izmosítani”- és kis rózsaszín súlyzókkal bohóckodsz. Szálkásítani, de mit? Csak azt lehet szálkásítani, ami van. Az izmod két dolgot tud csinálni: NÖVEKEDNI, vagy SORVADNI. Az izmaid formája genetikailag és fiziológiailag meghatározott. Van egy eredése és egy tapadása, hogy milyen formájú az alapvetően két dologtól függ, az az izom méretétől, és a rajta levő zsírtól. „Igaz az, hogy minél többet edzek, annál gyorsabban fejlődök?”- és elcardiozgatnak órákat. A növekedést az edzésen kényszeríted ki, de a növekedés csak a pihenés során következhet be. A mikrotraumák gyógyulása az izom megvastagításával, hipertrofizálásával történik a pihenő napokon. Ezzel a túlkompenzációval védekezik a szervezet, hogy elkerülje az újabb szakadásokat. Ezért jobban jársz, ha az edzések között kihagysz egy napot, hogy a gyógyulás bekövetkezhessen! Tudnod kell, hogy 70%-ban az étkezés határozza meg, hogy nézel ki.

Önismeret:

*Miért akarjuk? Ezt ténylegesen le kell írni. Elmondanám, hogy a marketing kutatások szerint, nem az egészség miatt kezdenek el edzeni az emberek. Több, mint 98%-ban a jobb kinézet kedvéért. A nőknél az első gyerek után, a férfiaknál 40 körül szokott bekövetkezni a kutatások szerint az a pont, amikor rájönnek, hogy vagy elpudingosodnak, vagy invesztálnak a testükbe. A következő, amikor még tudatosabban odafigyelnek magukra, nőknél 40, férfiaknál 50 körül következik be, ez a sportpszichológusok szerint a kapuzárási pánik egyik jó kezelési módja. Nyugodtan valld be magadnak, és írd le, mi motivál Téged. Magadnak, vagy a párodnak akarsz megfelelni? Engem még ezeken felül az is motivál nyilván, hogy a szervezetem már hozzászokott ahhoz, hogy a mozgástól örömhormon termelődik, és szükségem van rá. Ez éppolyan erős függőséget okoz, mint a kokain- csak legális, és pozitív hozadéka van.


 
*Erősségek, gyengeségek: ezért kell étkezési naplót vezetned pár napig. Eszel, leírod mit, mikor éheztél meg utána, minek hatására ettél. Stressz ellen, vagy csak unalmadban, és felméred, miket tudsz kiiktatni ellene- pl a tvnézés kihagyható. 1 kg testzsír körülbelül 7000 kcal energiát tartalmaz. Ennek elégetéséhez 7000 kcal energia hiányt kell felállítani. Nőknél 1200-1400, férfiaknál 1600 kcal bevitel kell ahhoz, hogy ne lassuljon be az anyagcseréd. Viszont nem mindegy, miből viszont viszed be azt a kalóriamennyiséget.


*Mit szólnak majd?  Neked kell majd együtt élned magaddal, a testeddel, az egészségügyi problémáiddal. Ha hízol 5 kg-ot, a család a felelős érte, nem Te, aki nem vette a fáradtságot, hogy napi minimum 1 órát sétáljon, eddzen, és ne hízzon, hanem a család, mert miattuk kell enni. Átgondoltad? Szóval, ki a felelős a Te életedért? TE. CSAKIS TE. Mint ahogy az is rajtad múlik, ha átmész a vizsgán, eljössz edzésre. Ez az igazság, ha tetszik, ha nem. Miért van az, hogy egyiknek sikerül, a másiknak nem? A munkát nem irigylik, csak az eredményt-ez örök érvényű igazság. Cikiznek? - Lehet! De csak addig piszkálnak, amíg nem lesz energikus, erős kisugárzásod, és azután mindenki elhallgat, mert az erővel nem lehet szembeszállni. Hozz egy döntést, és tegyél rá nagy ívben, hogy ki mit mond, gondol, egy a lényeg.
Hogy hogyan kell edzened, miket és mikor egyél, hogy valósítsd meg a terveidet, az a következő írásom anyagát képezi. Ha életmóddal kapcsolatban bármi kérdésed van, vagy szeretnél velem és a bajnokaimmal edzeni, szívesen állok rendelkezésedre, mert én elkötelezett vagyok abban, hogy segítsek neked egy vitalitással teli, egészséges életet élni!

Legyetek bajnokok a mindennapokban!


 
 




 
 
[ 2719 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x