HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-20


A jótékonykodás és adományozás alapszabályai

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-20

Sokan azt hiszik, az adományozás szokásának hódolni annyi, mint adni egy fém húszast a sarki vagy a lámpánál álló koldusnak. A koldus maffia támogatása helyett azonban érdemes valódi segítséget nyújtanunk, mégpedig önmagunkhoz méltó módon.  


Adakozni, adományozni, jótékonykodni többféle módon lehet. Magánemberként és vállalatként is lehetünk jótékonyak – ami lényeges, hogy a vállalati jótékonyságban is sokszor a dolgozók jó szíve rejtőzik.

Adomány, jótékonyság magánemberként
Az, hogy összerakjuk a ruhákat, amiket már nem visel a család és nagy zacskóban bedobjuk egy vöröskeresztes konténerbe, sokszor nem segítség, inkább károkozás. Azokat a ruhákat, amelyek már szakadtak, túlzottan elhordottak, viseltesek, gombjuk hullott, már a jótékonysági szervezetek sem adják tovább – ezt vagy géprongynak, küldik, vagy ők maguk fizetnek az ilyen „adomány” elszállításáért. Tehát ha adunk, akkor tiszta, nem szakadt, nem rongyos, nem foltos, nem ezeréves ruhákat adjunk. A szemetet hordjuk a szelektív gyűjtőbe.

a koldusnak adott pénz nem segítség!

Adományozhatunk tárgyakat, bútorokat is, ám ezeket gyakran nem tudja elszállíttatni a segélyszervezet. Ha van szállítási kapacitásunk, magunk is jótékonykodhatunk azzal, hogy egyenesen a rászorulóhoz visszük. Ha nem akarunk segélyszervezetet közbeiktatni, indítsunk 1 Ft-os aukciót az aukciós oldalakon, s a jelentkező rászorulónak adjuk oda végül ingyen.

Dolgos kezeket, megértő szívet ajánlok
Felajánlás lehet ilyenkor nem csak ruha, bútor, konyhai eszköz, hanem az időnk is. Ebből van a legkevesebb – ez a nagy érték. Az alapítványok az ajándékokat szelektáló, továbbító csapatba sokszor keresnek szervezőket, dolgos kezeket. Jelentkezhetünk ilyen posztra is.
Az időt úgy is adhatom, ha vallásos emberként imáimmal segítem a rászorulókat , ha elmegyek egy kórházi segélyszervezethez és beszélgetek azokkal, akiket nem hallgatnak meg mások. (például: www.hospice.hu) De szervezet közbeiktatása nélkül is becsöngethetek pár darab karácsonyi apró sütivel egy félórácskára a magányos szomszéd nénihez, vagy besegíthetek az egyedül élő szomszéd bácsi nagytakarításába. Örülni fog neki!

Pénzügyi adományok
Ha pénzt adunk, lehetőleg ne az utcán tegyük – kivételt képezhetnek ez alól azok a közismert utcai missziót is fenntartó segélyező szervezetek, egyházak, mint például az Üdvhadsereg, vagy a Krisnások, akikről tudjuk, hogy a pénzt a szegények megsegítésére fordítják. Keressünk olyan szervezetet, melynek céljai nagyon közel állnak szívünkhöz és az ő számlaszámukra adományozzunk. Érdemes kisebb szervezeteket is támogatni, hiszen a „híres” szervezetek mellett sok olyan kisebb is akad, amelyiknél minden fillér számít.

Vállalati adományozás

Lakatos Zsófia a PR szövetség alelnöke CSR szakember osztja meg tapasztalatait a HarmoNet olvasókkal:

A multinacionális nagyvállalatoknál az adományozás a CSR stratégia része, azaz a vállalti felelősségvállalás egyik tudatos, előre tervezett megnyilvánulása. Ezeknél a cégeknél az adományt kapó szervezetek vagy célok illeszkednek a felelősségvállalási stratégiába. Tőlük nem könnyű „soron kívüli” adományokat szerezni, mert az adományra szánt összegeket és munkákat nagyon tudatosan tervezik.

Ahol az adományozás külön tevékenységként jelenik meg, ott az alábbi 4 aranyszabályra kell figyelni:
  1. Az ajándék ne legyen sértő (Sem az összeg, sem az adományozási forma ne legyen kétértelmű, vagy kicsinyes)
     
  2. A vállalat csak akkor adományozzon, ha ugyanakkor nem von meg pénzt, vagy juttatásokat az emberektől akik ott dolgoznak. (Ne váltsuk ki pl. a karácsonyi bulit, vagy a karácsonyi dolgozói ajándékot adományozással, ugyanakkor vonjuk be a dolgozókat a jótékonyságba. Például szervezzünk karácsonyi süti vásárt, s az összegyűjt pénzt a cég mondjuk megháromszorozza majd a dolgozók által megszavazott szervezetnek adományozza.)
     
  3. Lehetőleg a támogatott szervezet céljakapcsolódjon a cég tevékenységéhez (Pl. a játékgyártó cég gyermekintézményt támogasson, vagy nyugdíjasoknak szolgáltató cég nyugdíjasokat támogasson)
     
  4. Ha nincs pénz segítsünk másként – tettekkel. Szervezzünk a dolgozókkal aktív napokat, amelyek a rászorulóknak segítenek – ám ez ne legyen sem kötelező, sem ne a szabadidő súlyos terhére ne történjék. (Tanácsadó cég például tanácsokat adhat ingyen szervezetek számára, web fejlesztő cég honlapot készíthet, festéküzem lefestheti munkaidőben a helyi óvoda kerítését és így tovább… )

Fő szabály, hogy ne azért adományozzunk, hogy ezt utána kommunikálhassuk, hanem mert ezt így tartjuk helyesnek. Ha kommunikáljuk, akkor pedig ne a cégről beszéljünk, hanem a fontos ügyet hangsúlyozzuk, amit a cég támogatott, s példa értékkel említsük meg a segítés tényét. A segítés ne legyen bújtatott reklám, mert az marketing eszköz, nem pedig támogatás.

Hogyan ne segítsünk?

  • Ne kopogjunk be a földszinti öt gyerekes családhoz egy csomaggal azzal a felkiáltással, hogy a rászorulóknak adományozunk. (Meg fognak sértődni!)
  • Ne adjunk utcai koldusnak, vagy nem ellenőrzött kéregető szervezetnek pénzt. (Sajnos sok a csaló)
  • Ne ajándékozzunk szemetet jótékony célra.
  • Ne adományozzunk ismeretlen bankszámlaszámokra sosem hallott egyesületek, alapítványok javára – mindig járjunk utána a szervezet működésének, hogy adományunk megérkezzen.
  • Ne várjunk hálát, köszönetet. Élvezzük az ajándékozás örömét!

A jótékonyság nem a gazdagok kiváltsága, hanem a jószívű emberek természetes életformája lehet. Nem csak az ünnepeken, hanem a hétköznapokban is adhatunk azoknak, akik rászorulnak. Ha még eddig nem tettük, érdemes most kezdeni!




 
 
[ 10061 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 

 

 
 





Az adventi koszorú látható Salvador 2007-es kiadású bélyegén.

A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x