Mediterrán fogyókúra - Formás alak a forró övből
Címlap / Szépség-Egészség / Mediterrán fogyókúra - Formás alak a forró övből

Mediterrán fogyókúra - Formás alak a forró övből

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-04-04

A mediterrán térségről a forróság, a meleg, a napfényből áradó színek és a tenger morajlása jut eszünkbe. A mediterrán vidék nem csak a pihenés és kikapcsolódás szimbóluma, hanem a természetesen egészséges élet jelképe is. A forró öv karcsú leányai ígérik, étkezésük bevezetésével, mesés hatás érhető el, már néhány hét alatt! 

 

A szeles és csapadékos 15 fokos májusban és júniusban a cím hallatán leginkább napsütésre, melegre és a kék tenger megnyugtató morajára vágyunk. De mit takar a mediterrán diéta? Betegeknek vagy egészséges embereknek ajánlott és mi valósítható meg belőle egy mérsékelt-égövben fekvő országban?

A kezdet: A II. világháborút követően többek között Krétán is végeztek életmóddal, táplálkozással kapcsolatos felméréseket. Itt kiderült, hogy a tradicionális életmódot folytató, nem kifejezetten jó anyagi körülmények között élő családoknál több krónikus megbetegedés ritkábban fordul elő, mint az európai átlag. Ekkor kezdték behatóbban vizsgálni az étrend összetevőit és az életmódbeli szokásokat.


Az alapok
A mediterrán táplálkozás alapját a növényi eredetű nyersanyagok: zöldségek, gyümölcsök, gabonafélék adják. A fehérjefogyasztást elsősorban halakkal, sovány csirkehússal, tejtermékekkel fedezik. A vörös húst jóval kevesebbszer használják - sok a vegetáriánus személy is -, mint például Magyarországon. A zsiradékok közül a ma már mindenki által ismert olívaolaj felhasználása jellemző. Természetesen nem véletlen, hiszen a mediterrán országok az olajbogyó termesztésének fő színterei.
Mindezek teljesen összhangban vannak a táplálkozási szakemberek ajánlásával: a napi energiaszükséglet 55%-a szénhidrát, 15% fehérje, 30%-a zsiradék.

A mediterrán táplálkozás titka 1: zsiradékok
A mediterrán étrendet fogyasztók egyrészt összességében kevesebb rejtett és látható zsiradékot visznek be, mint a magyarok, másrészt a telített (állati) és telítetlen zsírsavak arányában van jelentős különbség. A többszörösen telítetlen zsírsavak segítenek a koleszterinszint csökkentésében, szerepük van az érelmeszesedés szövődményeinek megelőzésében.
A többszörösen és egyszeresen telítetlen zsírsavak nem emelik a vér koleszterinszintjét, inkább csökkentik. A görög, olasz stb. konyha ételeivel körülbelül 7 % telített zsírt, a magyar konyhával 22 energiaszázalék telített zsírt fogyasztunk.





Cikkünk folytatódik, lapozz!
 
 
[ 5664 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x