Mediterrán fogyókúra - Formás alak a forró övből
Címlap / Szépség-Egészség / Mediterrán fogyókúra - Formás alak a forró övből

Mediterrán fogyókúra - Formás alak a forró övből

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

A mérsékelt övi megvalósulás
HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-04-03

 

Gabonafélék: Ha Spanyolországra vagy Olaszországra gondolnak sokunknak azonnal a tésztafélék jutnak az eszünkbe, miközben még mindig hallható, hogy a sok szénhidrátfogyasztás káros, akkor miért képezi a mediterrán diéta alapját a szénhidrát? Először is a zöldségek és gyümölcsök legnagyobb részben a vízen kívül szénhidrátot tartalmaznak, másrészt az ott használt tészta alapanyaga durumbúza. Ennek a hagyományos lisztekhez képest magasabb a rosttartalma és a benne lévő keményítőszemcsék összetételének köszönhetően a felszívódása is másabb. A mediterrán vidéken a tésztákra zöldséges alapot raknak vagy a pizzára is nagyon sok zöldség, sajt és nem vagy kevés húsféle kerül.


Mennyire megvalósítható itthon? A boltokban kapható durumbúzából készült tészta, valamint olyan lisztek, amelyek teljeskiörlésűek, ezáltal több vitamint és rostot tartalmaznak. Természetesen felhasználásuk más, mint a hagyományos fehérliszté. A kenyerek közül (hiszen fogyasztásuk egyáltalán nem tilos): keressük a barna, teljeskiörlésű kenyereket, ha pénztárcánk megengedi olajos magvakkal dúsított változatukat. Fontos tudni: ami diétás és vagy barna még nem biztos, hogy számunkra megfelelő. A malátával színezett kenyérért ne adjunk ki több pénzt. Olvassuk el a címkét, illetve a viszonylag tömörebb nehezebb kenyerek azok, amelyek a célnak megfelelnek.

Mediterrán táplálkozás mérsékelt övi éghajlaton
Ma már itthon is többségében rendelkezésre állnak azok a nyersanyagok, élelmiszerek, amelyek a mediterrán étrend alapjait alkotják. A tengeri hal, amivel nem versenyezhetünk a tengeri országokkal, de ha jobban odafigyelünk busával váltakozva biztos többet szerepelhetne az étlapon.

Lehetőség szerint minden nap legyen nyers saláta az asztalon különböző hidegen sajtolt olajokkal, ecettel leöntve, fűszerekkel ízesítve. Együnk több halat, sovány fehérhúst, barna kenyeret. Eddig a szűken vett táplálkozás. És még ami hozzájön: a mediterrán országokban időt fordítanak a készítésre és az étel elfogyasztására is. Mindezek együttesen vezetnek oda, hogy élvezetes, finom, szemet gyönyörködtető és egészségmegőrző ételeket ehetünk.
Eleinte a vásárlás (megnézni az élelmiszerek címkéjén az összetevőket, szavatossági idő stb.) és az új receptek, készítési mód több időt igényel, de megéri. Ha nyáron ehhez még napsütés is társul és a desszert többségében friss gyümölcsből, vagy annak felhasználásával készült édességből áll nem marad el a pozitív hatás.

Erdélyi Alíz
a TESZ Alapítvány dietetikusa
Reforméletmód fórum >>





Előző oldal!
 
 
[ 5662 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x